روایت چمران از فروش گسترده مواد محترقه در بازار تهران

رئیس شورای شهر تهران که شب گذشته از بخشی از بازار تهران بازدید کرده بود، گفت: در پله نوروزخان و سایر نقاط محله ساعت ۱۰ شب اجتماع عظیمی مشغول فروش مواد محترقه بودند.
کد خبر: ۸۶۴۸۰۱۰
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، فاطمه دانشور در جریان دویست و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران و پس از استماع گزارش رئیس مرکز تحقیقات سوختگی کشور اظهار کرد: به‌خاطر دارم که در دوران کودکی آیین چهارشنبه آخر سال با حضور پدربزرگ‌ها و مادربزرگها و بدون خطر برگزار می‌شد. اما از یک برهه زمانی این جریان تغییر کرد و صدا و سیما درباره سوختگی براثر استفاده از ترقه گزارشهایی منتشر می‌کرد.

وی تأکید کرد: وضعیت فعلی به اعمال سیاست‌های اجتماعی ما بازمی‌گردد که در یک مقطع زمانی اجرای برخی آیین‌ها را محدود کردیم.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران افزود: شهرداری می‌تواند با نظارت دقیق زمینه برگزاری این آیین‌ها را فراهم کند، کما اینکه زیرساخت‌های آن هم وجود دارد، به‌عنوان مثال بوستان آب و آتش که نامی هماهنگ با آیین‌های نوروزی دارد می‌تواند مکانی برای برپایی جشن‌های آیینی در چهارشنبه آخر سال باشد و سبب نشاط مردم شود.

به‌اعتقاد دانشور در صورتی که این جشن‌ها به‌درستی مدیریت شود جوانان در این مراسم‌ها شرکت می‌کنند و از روی آوردن به اقدامات نادرست جلوگیری می‌شود.

به گزارش بسیج، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه بیمارستان شهید چمران که مرتضی طلایی در آن بستری شد تنها دو تخت سوختگی دارد، افزود: خوشبختانه اتاق‌های مربوطه یک‌تختی است.

وی که شب گذشته به محله سرپولک بازار و چهارراه مولوی رفته بود و گشتی در محله سکونت قدیم خود زده بود، گفت: در پله نوروزخان و سایر نقاط محله ساعت 10 شب اجتماع عظیمی مشغول فروش مواد محترقه بودند و این درحالی است که اخیراً پلیس 10 تن از این مواد محترقه را کشف کرده است. با این حال میزان این مواد به‌حدی زیاد است که با کشف یک تن از آن مشکلی حل نشده است.

ارسال نظرات