آمادگی استان زنجان برای پذیرایی از مهمانان نوروزی

استان زنجان در سال نو آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی می شود.
کد خبر: ۸۶۴۷۱۵۸
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به افزایش تردد مسافرین در داخل کشور بر ضرورت حفظ پویایی شهرهای استان تاکید نمود وگفت:حضور ملموس راهنماهای گردشگران، عدم تعطیلی بازار و دایربودن اماکن تاریخی و تفریحی موجب می شود شهرها وجه زنده تری داشته واین پویایی انگیزه مسافران برای توقف در استان را بیشتر می نماید.

مهندس انصاری به فرمانداران شهرستان های استان نیز توصیه نمود با برگزاری تورهای یکروزه بازدید از آثار تاریخی و طبیعی در شهرستان خود، امکان آشنایی مردم استان زنجان و سایر استان ها با اماکن دیدنی و تاریخی شهرستان ها را فراهم آورده و تبادل مسافر در شهرهای استان را توسعه دهند.

وی خاطرنشان کرد: فرمانداران می توانند با آماده سازی برنامه های خاص در روستاهای هدف گردشگری استان، به جذب بیشتر مسافران و گردشگران کمک نمایند.

استاندار زنجان با تاکید بر عدم آماده سازی مراکز اسکان موقت در استان گفت: همچون سال گذشته، مراکز اسکان موقت در زنجان دایر نخواهد شد و در مقابل از ظرفیت های قابل توجه مهمان سراهای دولتی و غیردولتی استان استفاده می شود.

انصاری با اشاره به افزایش نرخ وسایل حمل و نقل و مراکز اسکان در ایام تعطیلات نوروز تصریح داشت: در اغلب کشورهای دنیا در تعطیلات هزینه ها و نرخ خدمات کاهش می یابد ولی در کشور ما هزینه وسایل نقلیه و اماکن اقامتی، خدماتی و تفریحی با افزایش سفرها در تعطیلات افزایش می یابد که این افزایش نرخ ها باید بصورت جدی کنترل و نظارت شود.

استاندار زنجان به آغاز فعالیت تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در آخرین روزهای تعطیلات اشاره نمود و از اعضای کمیته های ستاد خواست تا با مراقبت و نظارت نگذارند تعطیلات مردم تحت تاثیر این ایام قرار گیرد.

وی با ابراز خرسندی از افتتاح بازارچه های عرضه صنایع دستی و گردشگری در زنجان اظهار داشت: مجموعه امکانات و خدماتی که به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برای ایام نوروز پیش بینی شده است موجب توسعه زیرساختهای گردشگری و جذب مسافر در ایام سفرهای نوروزی خواهد شد.

استاندار زنجان همچنین به آغاز فعالیت تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در آخرین روزهای تعطیلات اشاره نمود و از از اعضای کمیته های ستاد خواست تا با مراقبت و نظارت نگذارند تعطیلات مردم تحت تاثیر این ایام قرار گیرد.

ارسال نظرات