شهردار زنجان:

سرانه فضاي سبز در زنجان 10.7 مترمربع است

در حال حاضر سرانه فضاي سبز در سطح شهر زنجان برابر برآوردهاي انجام شده است، 10.7 مترمربع به ازاي هر يك از شهروندان است.
کد خبر: ۸۶۴۶۸۱۴
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، شهردار زنجان در مراسم روز درختكاري با بيان اينكه ارتقاي سطح سرانه فضاي سبز هميشه يكي از اولويت‌هاي مجموعه شهري بوده است، گفت: امسال حدود 7.8 هكتار به مساحت سرانه فضاي سبز شهر زنجان اضافه شده است.

حبيب يگانه افزود: در حال حاضر سرانه فضاي سبز در سطح شهر زنجان برابر برآوردهاي انجام شده است، 10.7 مترمربع به ازاي هر يك از شهروندان است.

وي اظهار داشت: اميدواريم در سال 95 با نهضت درختكاري و توسعه فضاي سبز بتوانيم حداقل 10 هكتار به سرانه فضاي سبز اضافه كنيم.

شهردار زنجان با بيان اينكه افزايش سرانه فضاي سبز يكي از نيازهاي عمومي است، تاكيد كرد: با توجه به اينكه امروز با مشكل كمبود آب نيز مواجه هستيم و توسعه فضاي سبز نيز نياز عمومي است از اين رو بحث هوشمندسازي فضاي سبز و ميزان مصرف آب از هم توجهات شهرداري زنجان بوده است.

وي با بيان اينكه بيش از 90 درصد آبياري فضاي سبز شهر زنجان از آب خام استفاده مي‌شود، ادامه داد: تمامي گسترش‌هاي فضاي سبز در حال حاضر توسط شبكه آب خام تغذيه شده و در هيچ جايي از آب شرب شهري استفاده نمي‌شود.

يگانه با اشاره به اينكه اميدواريم سال آينده مصرب آب شرب شهري در فضاي سبز به حد صفر برسانيم، گفت: واگذاري فضاي سبز شهري به بخش خصوصي و استفاده از ظرفيت سرمايه‌گذاري در اين بخش از رويكردهاي شهرداري زنجان در سال آينده است.

وي از برنامه‌ريزي براي كاشت 40 هزار اصله درخت خبر داد و گفت: طرح ايجاد گلخانه صنعتي آماده شده و مراحل آگهي فراخوان در دست اقدام است.

شهردار زنجان با اشاره به واگذاري شهربازي شماره يك بوستان ملت به بخش خصوص گفت: در اين پروژه 30 ميليارد ريال سرمايه گذاري اوليه انجام مي‌شود.

وي از امضاي تفاهمنامه بين شهرداري زنجان، منابع طبيعي استان و ثبت احوال استان زنجان خبرداد و گفت: بر اساس اين قرارداد از سال 95 به ازاي تولد هر نوزاد و به ازاي ثبت هر ازدواج با همكاري هر سه دستگاه يك نهال در يكي از بوستان‌هاي شهر به نام همان فرد كاشته مي‌شود.

يگانه اين اقدام را يك اقدام مناسب فرهنگي عنوان كرد و گفت: با نهضت فضاي سبز و كاشت درختان با مصرف آب كم و گونه‌هاي منطبق با اقليم شهر زنجان شاهد گسترش فضاي سبز خواهيم بود.

همچنین، مديركل دفتر فني استانداري زنجان نيز در اين مراسم اجراي طرح زنجانرود در سه فاز خبر داد و گفت: فاز نخست اين طرح در مراحل پاياني قرار دارد و فازهاي دوم و سوم با رويكرد بهتر از سبزينگي ادامه ‌مي‌يابد.

اسرافيل نيازي با اشاره به لايروبي زنجانرود و حركت آب تصريح كرد: بالغ بر يك هزار كاميون نخاله از سطح زنجانرود برداشته شده است.

وي با بيان اينكه اقدامات مناسب براي جلوگيري از ورود آشغال به زنجانرود انجام مي‌شود، تصريح كرد: به منظور رفاه شهروندان ورودي مجزا براي زنجان با همكاري شهرداري زنجان طراحي و اجرا مي‌شود.

ارسال نظرات