استاندار زنجان:

تغییر فرهنگ اشتغال در استان ضروری است

اگر فرهنگ اشتغال در استان اصلاح شود، فرصتهای شغلی بیشتری در اختیار جوانان قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۶۴۶۳۳۹
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در هشتمین جلسه کارگروه اشتغال، با بیان این مطلب که در سال جاری اقدامات خوبی در راستای حل مشکل بیکاری استان صورت گرفته گفت: موفقیت های استان در زمینه کاهش بیکاری در سال جاری لزومأ حاصل کار کارگروه اشتغال در استان نبوده است.

مهندس انصاری به ایجاد تغییرات در دستور کار کارگروه در سال آینده تأکید نمود و افزود: کمیته های تخصصی کارگروه اشتغال را فعال تر گذشته نمائیم تا کارگروه موثرتر و سودمند تر از قبل در مقابله با بیکاری استان ایفای نقش کند.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اشتغال حاصل سرمایه گذاری است تصریح داشت: کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در طول برنامه چهارم توسعه ساختار موثرتری بود چرا که سرمایه گذاری ابزاری برای ایجاد اشتغال محسوب می شود لذا در برنامه ششم توسعه می توان پیشنهاد نمود کارگروه اشتغال به کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری تغییر یابد.

انصاری در ادامه بر فعالتر شدن کمیته های تخصصی ذیل کارگروه اشتغال تأکید نمود گفت: کارگروه در سال جدید باید هدفگذاری بخشی نموده و دستور کار و ایده تولید نماید.

وی با اشاره به ضرورت تغییر در فرهنگ اشتغال استان گفت: گرایش به کارهای بخش عمومی و سازمانی در استان ما بالا است و جویندگان شغل در استان ما، روحیه و آمادگی برای هر شغلی را ندارند.

انصاری بر تصحیح فرهنگ اشتغال در سال جدید تأکید نمود و افزود: اگر این فرهنگ اصلاح شود، فرصتهای شغلی بیشتری در اختیار جوانان قرار خواهد گرفت.

انصاری تصریح داشت: شرایط اجتماعی به گونه است که جوانان جویای کار غیر از تحصیلات دانشگاهی .و علمی خود، باید مهارتهای فنی خود را افزایش دهند.

استاندار زنجان اظهار امیدواری نمود: طنین بهتر شدن وضعیت اقتصادی و رونق نسبی در فعالیتهای اقتصادی در سال 95 احساس می شود که این امر در استان به کمتر شدن نرخ بیکاری و فراهم شدن زمینه اشتغال برای جویندکار کار منجر خواهد شد.

ارسال نظرات