افتتاح 40 تخت مراقبت های ویژه در کردستان همزمان با سراسر کشور

40 تخت مراقبت های ویژه در بیمارستانهای کردستان همزمان با سراسر کشور 17 اسفند ماه جاری افتتاح می شود.
کد خبر: ۸۶۴۵۷۰۴
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اعلام این خبر، گفت: 1757 تختICUویژه بزرگسالان، کودکان و نوزادان در 50 دانشگاه علوم پزشکی کشور بطور همزمان در 200 شهر افتتاح خواهد شد.

سید محی الدین سجادی افزود: وزارت بهداشت با درنظر داشتن سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و مبانی اقتصاد مقاومتی، صیانت، پاسداشت و مدیریت بهینه از منابع اعتباری اختصاص نسبت به کاهش و صرفه جویی در هزینه های ایجاد یک تخت، در کوتاه مدت توانسته موفق به آماده سازی 1757 تخت از انواع تخت های ویژه گردد.

وی تصریح کرد: هدف از تشکیل بخش های مراقبت های ویژه در واقع ایجاد شرایطی است که بیمار توسط پرسنل آموزش دیده به طور اختصاصی و بصورت مداوم تحت نظارت دقیق قرار گیرد و علائم حیاتی وی مانند فشار خون، تنفس، ضربان قلب، بررسی کلیه آزمایشات، بررسی سطح هوشیاری ،تنظیم دستگاه های متصل به بیمار بصورت دائمی کنترل گردد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با اشاره به اضافه شدن 40 تخت ویژه در بیمارستان های تابعه دانشگاه ، گفت: در بخش آی سی یو مجموعا" 19 تخت اضافه خواهد شد که11 تخت در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی توحید، 2 تخت در بیمارستان امام خمینی (ره) دیواندره و 6 تخت در بیمارستان امام خمینی (ره) سقز می­باشد.

سجادی در ادامه افزود: در بخشNICUمجموعا" 16 تخت که 11 تخت در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی بعثت و 5 تخت در بیمارستان امام خمینی( ره) سقز و نیز در بخشPICUمرکز پزشکی، آموزشی و درمانی بعثت نیز 5 تخت اضافه خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: این اقدام خدمتی جدید در برنامه تحول نظام سلامت خواهد بود و امید است با همراهی و همدلی قوا و تأمین بودجه لازم، شاهد تداوم و توسعه راه اندازی باقیمانده تخت های مورد نیاز در آینده ای نزدیک باشیم.

ارسال نظرات