سالک:

بزرگترین رویارویی حق و باطل را در عرصه جهانی مشاهده می کنیم

سالک گفت: موضوع استکبار ستیزی دارای یک مبنای قوی قرآنی و برخواسته از یک نگاه ارزشی و مکتبی است. برای مثال آیه شریفه فَقَاتِلُواْ أَئِمَّهَ الْکُفْرِ بر همین موضوع مبارزه با کفر تاکید دارد.
کد خبر: ۸۶۴۵۵۷۸
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماهیت اسکتبار ستیزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: دنیا همواره شاهد درگیر نبرد حق و باطل بوده است. جریان باطل به سلطه جهانی پرداخته و امروزه به تعبیر امام راحل مان به شیطان بزرگ، یعنی آمریکا رسیده است.
وی افزود: خوشبختانه انقلاب اسلامی موجب شد که مرز حق و باطل روشن شود و ملت های جهان تفاوت های امام نار و امام نور را درک کنند. ما امروزه شاهد بیداری جهان اسلام و سقوط سران و دست نشانده های آمریکایی همچون حسین اردنی و حسنی مبارک هستیم.
این نماینده مجلس با اشاره به اتفاقات منطقه خاطر نشان کرد: امروزه شاهد گرایش مردم جهان به سمت اسلام هستیم. همانطور که شاهد بودید ۱۶ میلیون نیجریه ای به اسلام روی آوردند تا جایی که کشورهای استکباری با فشار به دولت نیجریه، به کشتار مسلمانان پرداخت. این اتفاقات امروزه نشان از درگیری شدید حق و باطل در دنیا است. به گونه ای که امروز اوج درگیری حق و باطل را شاهد هستیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در رابطه با تهاجم فرهنگی کشور های غربی به فرهنگ اسلامی و ایرانی گفت: با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از ۱۳۵ شبکه ماهواره ای دچار یک شکاف فرهنگی و اجتماعی در داخل کشور شدیم. وظیفه داریم در مقابل این تهاجم فرهنگی به شناسایی نقاط ضعف خودمان بپردازیم و آسیب شناسی دقیق انجام دهیم، زیرا این تهاجم نه تنها در زمینه فرهنگی، بلکه هم زمینه مسائل سیاسی و اقتصادی نیز صورت گرفته است.
سالک با بیان عوامل جلوگیری از تهاجم فرهنگی گفت: فقر یکی از مهمترین عوامل رشد تهاجم فرهنگی است. ما نیاز به یک عزم راسخ در مبارزه با فقر و حاشیه نشینی تحت یک مدیریت اجتماعی داریم. مبارزه با فقر و حاشیه نشینی باید در قانون برنامه ششم و بودجه قرار داده شود و با یک حرکت جهادی همراه شود.
وی در بیان ضرورت استفاده از هنر دینی و ارزشی گفت: باید صدا و سیما کنترل دقیق تری بر فیلم ها و برنامه های خود داشته وبرنامه های خود را در جهت افزایش اعتقادات دینی مردم به کار برد.
این نماینده مجلس ضمن تقدیر از عوامل برگزار کننده جشنواره باروت خیس بیان کرد: این جشنواره باید تلاش کند در کنار معرفی مصادیق استکبار، به معرفی فرهنگ اسکتباری که این افراد در آن رشد پیدا کرده اند نیز بپردازد.

منبع: باروت خیس

ارسال نظرات
آخرین اخبار