احمد نجفی در گفتگو با «بسیج»:

عده ای با پول پدرانشان به سینما وارد می شوند/جامعه هنرمندان با فساد مالی مبارزه کنند

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: گروهی که مدعی فرهنگ وهنر هستند نمی توانند کارهای ضد فرهنگی انجام دهند نمی توانیم چشممان را روی فسادی ببندیم که متاسفانه تا چند سال دیگر طوری نهادینه خواهد شد که دیگر نمی توان آن را حل کرد.
کد خبر: ۸۶۴۵۲۷۲
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
احمد نجفی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، گفت: در مورد فساد های مالی باید گفت متاسفانه حدود 15 سال است که این اتفاق می افتد و مربوط به یکی دو سال نیست من همیشه به همکاران تهیه کننده گفته ام این نوع نگاه و تجارت با سینما تجارت درستی نیست این کار باعث می شود عده ای با پول پدرانشان یا خودشان به سینما بیایند و بر روی فیلم ها و نگاه فیلم ها اثر بگذارند.

وی افزود: این رابطه سالمی نیست این مسئله در هر جای دنیا مطرح شود که پول دادم تا در فیلمی بازی کنم استهزاء می کنند متاسفانه ما این مسائل را که بسیار هم می توان ساده حل کرد رعایت نمی کنیم.

نجفی اظهار داشت: گروهی که مدعی فرهنگ وهنر هستند نمی توانند کارهای ضد فرهنگی انجام دهند نمی توانیم چشممان را روی فسادی ببندیم که متاسفانه تا چند سال دیگر طوری نهادینه خواهد شد که دیگر نمی توان آن را حل کرد.

این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه گفت: امیدواریم وضعیت سینما روشن تر شود قبل از هر چیز تعریف سینما باید در کشور ما مشخص شود که یک صنعت است یا هنر تا ما جایگاه قانونی خود را پیدا کنیم این مهم ترین کاری است که باید در حال حاضر انجام شود.

وی تصریح کرد: ما هنوز بعد از نود سال تعریفی از سینما به عنوان یک نگاه قانونی نداریم نمی دانیم در کجای قانون قرار گرفته ایم در صنعت هستیم یا در هنر به هر حال امیدوارم نگاه تازه ای به سینما داشته باشیم اینکه مرتب بگوییم بودجه نداریم مسئله مهم نظام که همان فرهنگ است به نتیجه نخواهد رسید.

نجفی بیان کرد: سینما وضعیت مالی خوبی ندارد اینکه چند تا فیلم بفروشند دلیل نمی شود که ما بگوییم سینمای ما سینمای در حال توسعه ای است باید نگاه ریشه ای داشته باشیم و وضعیت سالن ها را ببینیم وضعیت اکران و پروانه نمایش را برای سال بعد در نظر بگیریم تا باز هم سال بعد صد تا فیلم نیاید در حالی که ظرفیت سینمای ایران پنجاه فیلم است.

نجفی با بیان اینکه ما باید نگاه تازه ای نسبت به تولید داشته باشیم و قوانین جدیدی بگذاریم گفت: جذب سرمایه ها باید هدفمند باشد مسئله دیگری که باید به آن توجه داشت این است که اگرچه ما وضعیت مالی خوبی در سینما نداریم این دلیل نمی شود که فیلم های خوب که به درد آینده جامعه ما می خورند تولید نشوند اینها کمک لازم دارند.

این بازیگر سینما و تلویزیون عنوان کرد: باید در فیلم ها غرور ملی و جامعه سالم را نشان داد این درست نیست که مرتب ناامیدی را نشان دهیم و گویی ما در جامعه فقط مشکل دختر و پسر داریم ما باید به مردم امید تزریق کنیم اینکه نود درصد فیلم ها نگاهشان به خارج ازکشور و جشنواره ها باشد و این فیلم های دلگیرانه را بسازند سینمای ما راه خود را گم خواهد کرد.

نجفی بیان داشت: ما مسائل بهتری هم داریم که باید به آنها بپردازیم این موضوع باید در نگاه مدیران سینمایی ما لحاظ شود به فیلم نامه هایی اجازه ساخت دهند که در آن امید و توسعه هم باشد و فقط به سیاه نمایی نپردازیم.

ویس افزود: باید در سینما هدف گذاری کرده و این هدف ها را تعقیب کنیم نه اینکه بگوییم چون فیلم نامه نداریم دست ما خالی است باید وقت بگذاریم و این مسائل را برای تهیه کننده ها تحلیل کرده و آنها را تشویق کنیم و حداقل از آنها حمایت اداری کنیم.

وی اظهار داشت: این چه معنی دارد که یک بازیگر پول بدهد تا به سینما وارد شود این کارها چه معنایی دارد من این مسئله را بارها و بارها گفته ام ولی کسی توجهی نمی کرد امیدواریم روزی با جدیت به این مسائل توجه شود اگر این مسئله از سینمای ما بیرون نرود به شدت وارد دنیایی از فساد در سینما خواهیم شد که جمع کردن آن کار سختی است.

این بازیگر سینما و تلویزیون در خاتمه تأکید کرد: بخش خصوصی و مردمی سینما هم وظیفه ای دارد جامعه هنرمندان هم باید آستین بالا بزنند و در این شرایط با این قضایا مبارزه کنند و اجازه ندهند چنین پول هایی وارد سینما شده و به خاط هوی و هوس چند نفر که بودجه دارند سینما دستخوش این معضلات شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار