امام جمعه یزد:

آموزش و پرورش زمینه آشنایی کودکان با کتاب‌های مفید را فراهم کند

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش زمینه آشنایی کودکان با کتابهای مفید را فراهم کند گفت: زمینه کاهش آسیب فضای مجازی در جامعه فراهم شود.
کد خبر: ۸۶۴۴۷۰۷
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله محمدرضا ناصری در آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب یزد که با حضور مشاور رئیس جمهور برگزار شد اظهار داشت: نوشته‌ها چه در مقالات و کتابها و نشریات زیاد است اما ارزش آن به تاثیری است که در روح انسانها می‌گذارد و سبب پیشرفت، هدایت، کمال و سعادتمند شدن افراد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ارزش هدایت و ارشاد انسان ها بسیار بالا و مهم است گفت: مسائل مادی، دنیوی، عمرانی، فنی و صنعت همه از علوم ارزشمند به حساب می آیند و برای بهتر زیستن انسان لازم و ضروری هستند اما باید به بحث تربیت دینی افراد به صورت ویژه توجه شود.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه همه علوم باید مقدمه با سعادت زندگی کردن افراد باشد، گفت: در آیات و روایات هم نسبت به این موضوع تاکید فراوانی صورت گرفته و بیان شده که همانطور که خداوند به تو عنایت کرده، دست دیگران را بگیرید و به هم نوعانتان احسان کنید.

ناصری کتابخوانی و کتاب را یکی از راه‌های رسیدن به این زندگی ایده‌آل دانست و گفت: کتابهایی که انسان را به این مسیر می‌رساند، از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به مردم معرفی شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: اگر این اقدام صورت گیرد، جامعه ما هدایت ولی اگر به آن بی‌توجهی صورت گیرد، جامعه ما از فرهنگ بیگانگان خراب می‌شود.

وی بیان کرد: اگر ما به فرزندانمان فرهنگ صحیح را آموزش ندهیم و در آموزش و پرورش فرهنگ دینی را به آنها آموزش ندهیم، در آینده نمی‌توان آنها را ارشاد و هدایت کرد و در آنها تاثیر می‌گذارد.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: الان دشمن به وسیله فضای مجازی و تلفن همراه هرکجا که باشیم با ماست و ما نمی‌توانیم آن را از خودمان دور کنیم ولی می‌توانیم با برنامه‌های فرهنگی، جلوی تاثیرگذاری برنامه‌هایشان را بگیریم.


ارسال نظرات