حجت الاسلام والمسلمین بهرامی عنوان کرد

اخلاق از ارکان مهم دستگاه های اجرایی

اخلاق باید در بین اعضاء جمعیت جریان داشته باشد چراکه موضوع رئیس و مرئوسی نیست بلکه موضوع کاردر جمعیت رفاقتی و دوستانه ودلی بوده چرا که اینجا با عنوان ایثارهمه حضور دارند وفعالیت می کنند.
کد خبر: ۸۶۴۴۵۵۸
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار؛ در طی جلسه ای که حجت الاسلام والمسلمین بهرامی مدیر حوزه ی ریاست با اعضای ستادی تشکیل داد، ضمن عرض تقدیر وتشکر از حضور اعضاء دراین نشست و پیش رو داشتن ایام عزاداری بی بی دو عالم حضرت فاطمه (س) به همه بزرگواران تسلیت گفت و در ادامه افزود: امیدوارم به برکت این بانوی بزرگوار خداوند به ما عنایتی کند و با فرزندان ایشان محشورشویم.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی در ادامه به مبحث اخلاق درجامعه و محیط کار پرداخت و چنین فرمود: بازسازی و تعالی شخصیت معنوی آدمی، هدف اصلی همه رسولان الهی بوده است. هر پژوهشگر حقیقت جو با اندک کنکاش در منابع اولیه اسلام، معنویت سالاری و اخلاق محوری را در تار و پود تعالیم آن آشکارا نظاره خواهد کرد. کمتر گزاره دینی را می توان یافت که ذاتاً صبغه اخلاقی نداشته باشد و در منشور تعالیم اسلامی هیچ رفتار و پنداری را نمی توان یافت که نتوان ماهیتی ملکوتی و الهی به آن بخشید.

رابطه دین و اخلاق و نیز مشترکات و تمایزات فقه و اخلاق از جمله مباحثی است که در اندیشه اسلامی سابقه دارد. در نسبت دین و اخلاق گفته شده است اخلاق متضمن بر دین است و از اینرو جامعه ای می تواند دینی باشد اما اخلاقی نباشد و یا به عکس، این سخن که دین می تواند اخلاقی نباشد با حقیقت دین ناسازگار است. همانگونه که گذشت هدف دین و ضرورت دین به کمال رساندن انسان است و از آنرو که اخلاق در این هدف تأثیر بسزایی دارد ضرورتاً دین باید مشتمل بر اخلاقیات باشد و جامعه دینی، قطعا جامعه ای اخلاقی خواهد بود.

ایشان درادامه افزودند: موضوع اخلاق باید در بین اعضاء جمعیت جریان داشته باشد چراکه موضوع رئیس و مرئوسی نیست  بلکه موضوع کاردر جمعیت رفاقتی و دوستانه ودلی بوده چرا که اینجا با عنوان ایثار همه حضور دارند وفعالیت می کنند زیرا ما همه خودمان رو مدیون خانواده شهدا میدانیم و باید در جهت تحقق اهداف خون های پاک شهدا که برای ما نثار شده قدم برداریم وداشتن برنامه واصول اخلاقی باید ملاک کلیه ی پرسنل جمیت قرار گیرد .

در پایان ایشان از تمامی بزرگواران تقدیر وتشکر به عمل آورد وآرزوی موفقیت را برای تمامی بزرگواران خواستار شد.

ارسال نظرات