معاونت علمی سازمان بسیج دانشجویی:

موضع نامزدها نسبت‌به غرب و دیدگاه‌شان به توسعه تبیین‌شود/ جنبش دانشجویی با مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی مسائل را حل‌کند

معاونت علمی سازمان بسیج دانشجویی کشور دو اولویت مجلس آینده را محوریت اقتصاد مقاومتی و دیدگاه صحیح نسبت‌به غرب عنوان‌کرد.
کد خبر: ۸۶۴۲۴۸۳
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، "محمد فدایی" در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج دانشجویی با اشاره به بیانات رهبری پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اولویت‌های مجلس آینده را دیدگاه نمایندگان به دو مقوله توسعه و غرب عنوان‌کرد و گفت: کسانی باید وارد مجلس شوند که مرعوب غرب نبوده و کشور را به دشمن نفروشند.

وی ادامه‌داد: در این راستا لازم‌ست مواضع نامزدهای مطرح استان نسبت به غرب مشخص‌شود که مصادیق خوبی مثل برجام در این زمینه وجوددارد.

فدایی با اشاره به بحث پیشرفت کشور که منوط‌به تحقق اقتصاد مقاومتی‌ست افزود: موضوع دیگری که اولویت مجلس آینده است دیدگاه نمایندگان به مقوله توسعه و پیشرفت خواهدبود.

وی توضیح‌داد: اکنون در جایگاهی که نیمی از زمان چشم‌انداز گذشته، مسئله و دغدغه نمایندگان مردم باید پیشرفت کشور باشد که جز با تکیه‌بر ظرفیت‌های درونی و اقتصاد مقاومتی یعنی قدرت درون‌زا ممکن نیست؛ لذا نامزدهایی باید وارد مجلس شوند که معتقدند پیشرفت کشور از داخل صورت می‌گیرد.

معاونت علمی سازمان بسیج دانشجویی تاکیدکرد: دیدگاه نمایندگان نسبت‌به غرب و راجع‌به مدل توسعه دو موردی هستند که درخصوص نامزدهای مطرح استان باید در لیست تهیه‌شده مشخص‌شود که با تعیین آنها شاخصه انتخاب روشن می‌شود.

وی حوزه‌های مختلفی که در منشور اقتصاد مقاومتی تشریح‌شده را معیاری برای سنجش دیدگاه نامزدها توصیف‌کرد و گفت: موضع افراد معتقد به اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های مختلف در این منشور تشریح‌شده‌است.

فدایی در ادامه در پاسخ به چگونگی کار علمی، با تاکید بر اهمیت کار تخصصی در بسیج دانشجویی گفت: دانشجویان رشته‌های مختلف، در حوزه تخصصی خود مشکلات مختلف کشور را ببینند و به مسئله تبدیل‌کنند.

وی توضیح‌داد: پس از شناسایی مشکلات، با مطالعه، مباحثه و مشورت‌گرفتن از اساتید، رصد اخبار و دیدن وضعیت کشور، باید مسئله -ریشه اصلی مشکل، را شناسایی‌کرد.

فدایی ادامه‌داد: هر تشکل بسیج دانشجویی، یک یا چند مسئله را تا حل‌شدن پیگیری‌کند.

وی خاطرنشان‌کرد: پیگیری مشکلات برای حل‌شدن، یا مطالبه‌گری از مسئولین و یا گفتمان‌سازی است؛ یعنی اینکه ریشه حل یک مشکل فلان موضوع است، تبدیل‌شود به حرف رایج دانشجویان و مردم و به‌عبارتی گفتمان غالب شود که منجر به حل آن مشکل خواهدبود.


جهت مشاهده منشور اقتصاد مقاومتی اینجا کلیک‌کنید.

انتهای پیام/
ارسال نظرات