پرستیژ بی طرفی و سخنان آتشین در حمایت از اصلاح‌طلبان!

استاندار روحانی گناه حمایت انگلیس از اصلاح‌طلبان را به گردن سرافراز انداخت!

طهایی در این مصاحبه در حالی که سعی دارد خود و دولت را مستقل از اصلاح طلبان نشان دهد در میانه بحث صدا و سیما را عامل اصلی تبلیغ لیست اصلاح طلبان در رسانه های انگلیسی می داند!
کد خبر: ۸۶۴۲۰۶۲
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
خبرگزاری بسیج-گروه سیاسی
دیروز در سالن اجلاس سران همایش تببین برنامه ششم توسعه با حضور معاون اول رئیس جمهور، نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، طیب نیا وزیر اقتصاد و تنی چند از استانداران و مسئولان برگزار شد. خبرنگار خبرگزاری بسیج پیش از برگزاری این همایش گفتگویی را با «سید حمید طهایی» استاندار البرز پیرامون موضوع برنامه ششم و انتخابات 7 اسفند داشته است که متن آن در ذیل از مدنظر شما می گذرد. لازم به ذکر است که طهایی از مدیران دولت هاشمی و خاتمی بوده و در سال 88 نیز ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در استان همدان را مدیریت کرده است. طهایی در این مصاحبه در حالی که سعی دارد خود و دولت را مستقل از اصلاح طلبان نشان دهد در میانه بحث صدا و سیما را عامل اصلی تبلیغ لیست اصلاح طلبان در رسانه های انگلیسی می داند و بار دیگر همچون شخص آقای رئیس جمهور پیکان انتقاد را به سمت مدیریت رسانه ملی نشانه می گیرد به طور شک انتشار مواضع طهایی به معنای تائید آن نبوده و صرفا جهت آشنایی ذهن مخاطبان با دیدگاه های استانداران دولت «تدبیر و امید» است. متن کامل پرسش و پاسخ خبرنگار بسیج با طهایی در همهمه سالن اجلاس سران در ذیل از مد نظر شما می گذرد.

خبرگزاری بسیج: جناب آقای استاندار برنامه ششم توسعه به دلیل عقب‌افتادگی در اجرای برنامه‌های پیشین یک وضعیت حساس و خاص در دست‌یابی به افق چشم انداز 1404 دارد. اما اخیرا دولت به جای ارائه لایحه کامل به برخی احکام کلی بسنده کرده است. فکر می‌کنید  این روش در شرایط فعلی کار درستی است؟

بگذارید ابتدا تبین بشود بعد ما نقدش کنیم! ما هم امروز آماده‌ایم توضیحات دوستان را گوش کنیم. ولی به هر حال این سوال الان مطرح است که چرا برنامه پنجم توسعه که با آن همه دقت آماده شد اجرایی نشد. قرار نیست همیشه طبق یک روال پیش برویم. به نظر ما باید گذشته را ارزیابی کنیم و عیب و ایرادهایمان را رفع کنیم. لذا اگر بتوانیم چارچوب‌ها را به گونه‌ای تصویب کنیم که هم ذیل برنامه‌های بالادستی باشد و هم از تجارب گذشته استفاده کنیم ما را به اهدافمان نزدیک تر می‌کند.

خبرگزاری بسیج: اجازه بدهید یک سوال هم در خصوص انتخابات 7 اسفند داشته باشم. در انتخابات اخیر برخی ها معتقدند دولت بیش از حد وارد فضای تبلیغاتی و سیاسی شده است و عملا به یک طرف رقابت ها تبدیل شده و این مغایر با بی طرفی دولت است. فکر نمی کنید این رفتار می‌تواند به وجهه دولت اعتدال صدمه بزند؟

ببینید دولت بارها اعلام کرده است که بی‌طرف است و ما هم به عنوان مجری همین رویه را در پیش گرفته‌ایم. به تعبیری ما ظرف انتخابات هستیم و مظروف را مردم تعیین می کنند لذا اصل بر این بوده است که دولت امانت‌دار خوبی باشد. البته در شرایط فعلی احزاب و گروه‌هایی زیادی فعال شده‌اند، برخی‌ها از قبل فعالیت می‌کردند و برخی نیز به اقتضای انتخابات فعالیت خود را تشدید کرده‌اند. در این میان ممکن است برخی حامی سیاست‌های دولت و برخی مخالف دیدگاه‌های دولت باشند اما این به معنای آن نیست که دولت خودش وارد رقابت های انتخاباتی شده است.

خبرگزاری بسیج: البته برخی از چهره‌های وابسته به دولت نیز در حمایت از یک طیف سیاسی وارد عمل شده‌اند!

جامعه ما مشتکل از مردمی است که در حوزه‌های مختلفی شاغل هستند. برخی هم در دولت شاغل هستند و اگر کسی مرخصی گرفت و در وقت آزاد خود در گروه و یا حزبی کار کرد منع قانونی ندارد. زمانی مساله ایجاد می‌شود که آن فرد از پست و مقامش استفاده حزبی کند که این مغایر دیدگاه دولت است .

خبرگزاری بسیج: بر خلاف سال‌های قبل که رسانه‌های غربی دم از تحریم انتخابات می‌زدند در شرایط فعلی عملا بی بی سی فارسی به ستاد تبلیغاتی اصلاح طلبان تبدیل شده است! به نظر شما اصلاح طلبان نباید در این خصوص مرزبندی صریحی داشته باشند؟

از قدیم گفتند که جلوی دهان مردم را نمی شود بست! به نظر من اگر رسانه‌های عمومی و ملی ما بتوانند شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند که همه طرف‌ها بتوانند از ظرفیت آن استفاده کنند مشکلی پیش نمی‌آید. ولی اگر رسانه‌ها طوری شدند که فقط زبان یک جناح و حزب شدند چه باید کرد؟ یادمان نمی رود که قبل از انقلاب همه اخباری را که ممنوع بود از بی بی سی می‌شنیدند. همین آقای دعایی زمانی که خدمت امام(ره) بود اخبار انقلاب را از رادیو بغداد پخش می‌کرد. چرا باید شرایط را به گونه برای دشمن فراهم کنیم که اخبار کشور را دیگران پخش کنند و بعد هم ایراد بگریم؟ رسانه عمومی باید عمومی باشد. ای کاش قانون اساسی این اجازه را می‌داد که مثل کشورهای دیگر جریان‌ها و گروه‌ها می‌توانستند رسانه خودشان را داشته باشند.
خبرگزاری بسیج: واقعا اصلاح‌طلبان رسانه ندارند؟ این همه روزنامه و مجله و سایت و ... چیست؟
کجا رسانه دارند؟ صدا و سیما دارند؟ اگر نامزدهای مجلس شورای اسلامی نیز می‌توانستند مثل نامزدهای خبرگان دیدگاه‌هایشان را در رسانه ملی مطرح می کردند خیلی از مسائل حل می شد.

خبرگزاری بسیج: با توجه به کثرت و تعدد نامزدها چنین امکانی وجود دارد؟ به بحث اصلی بپردازید که چرا اصلاح‌طلبان در این زمینه موضع‌گیری نکرده‌اند؟

ببینید همین رسانه‌های خارجی و نهادهای بین‌المللی وقتی گزارشی منتشر می‌کنند که ما اول هستیم آن را در بوق و کرنا می‌کنیم ولی آنجا که به ضرر ماست می‌گوئیم اینها رسانه‌های طرفدار صهیونیسم هستند و به همین خاطر رتبه ما را پائین آوردند. برای ما مهم نیست که دیگران چه می گویند. اگر موضع ما حق است که حق است دیگران خوب یا بد بگویند فرقی ندارد. آقای اوباما یک مقطعی گفت ما به فتوای رهبر انقلاب ایران در مساله هسته‌ای ایمان داریم. می‌توانیم اینجا بگوئیم مشکل در فتوای رهبری بوده است؟ قدرت ایران طوری بود که اوباما را وادار کرد فرمایش رهبری معظم را تائید کند.

خبرگزاری بسیج: مثال های شما ارتباطی با بحث ما ندارد. در قضیه بی بی سی موضوع دخالت در انتخابات است. مگر امام نفرمودند هر وقت آمریکا و روزنامه هایش از ما تعریف کنند باید بدانیم قضیه ای هست که دارند تعریف می‌کنند؟!

باید ببینیم امام چه زمانی این سخن را فرموده‌اند. امام یک جا مخالف موسیقی بودند و یکجا موافق آن! وقتی رساله‌ها همه علیه شطرنج بود امام فتوا دادند که این ورزش است. به نظرمن این توجه به شرایط زمان و مکان افتخار فقه شیعه است.

خبرگزاری بسیج: سخنان شما بیش از آنکه به نفع اصلاح طلبان باشد به ضرر آنهاست! شما می فرمائید چون اصلاح‌طلبان رسانه ندارند مشکلی ندارد بی بی سی برای آنها تبلیغ کند!

نخیر این کج‌اندیشی است! اگر پول داده بودند به بی بی سی فرمایش شما درست بود! آنها خودشان آمده‌اند این مسائل را مطرح می‌کنند. اگر ما درست اخبار را پخش می‌کردیم دشمن دستش خالی بود. یکی از افرادی که در لیست اصلاح‌طلبان است همین را به من گفت که صدا و سیما حرف های ما را پخش نمی کند دیگران پخش می کند. چه اشکال دارد من که مخالف رئیس سازمان و صدا و سیما هستم حرف هایم از صدا و سیما پخش شود. صدا و سیما متعلق به جناح و حزب خاصی نیست همان طور که رهبری متعلق به گروه و حزب خاصی نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار