مدیر مرکز مشاوره مأوا در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

ماهواره و بحران هویت نسل جدید

مدیر مرکز مشاوره مأوا گفت: نسل نو در حال حاضر با بحران هویتی روبرو شده این بحران به این خاطر به وجود آمده که دو نقشه بر سر راه نسل جدید قرار دارد یک نقشه دینی که از خانواده و یک نقشه ضد دین که از ماهواره می گیرد.
کد خبر: ۸۶۴۰۵۲۲
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
ابراهیم اخوی مدیر مرکز مشاوره مأوا وابسته به مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: هر خانواده ای باید چارچوب و قوانین و اصولی را بپذیرد.

وی افزود: ما انتظار داریم خانواده برای اینکه شکل بگیرد و به نقش هایی که به او محول شده خوب عمل کند این چارچوب ها را از فرهنگ خودمان یعنی آموزه های دینی، سنت هایی که داریم و الگوهایی که با آنها رشد کردیم بگیرد.

اخوی اظهار داشت: نتیجه این امر پرورش نسلی می شود که مطابق با فرهنگ ما شکل گرفته و بازدهی دارد اما اگر این الگو عوض شود و نقشه زندگی ما از جای دیگری دریافت شده و پذیرفته شود شاهد مشکلات جدی خواهیم بود که حتی از جهت روانشناختی هم قابل تحلیل است.

مدیر مرکز مشاوره مأوا تصریح کرد: مثلا در حال حاضر ما در نسل نو بحران هویت داریم این بحران به این خاطر به وجود آمده که دو نقشه بر سر راه نسل جدید قرار دارد یک نقشه دینی که از خانواده و یک نقشه ضد دین که از ماهواره می گیرد.

اخوی ادامه داد: این مسئله باعث می شود جوانان در مدل برخورد با همسر و تربیت فرزند دچار تعارضات جدی شوند الگو گرفتن از ماهواره ها تغییرات بسیار جدی در سیستم زندگی را به همراه دارد که این تغییرات پذیرفتنی نیستند و باعث منزوی شدن ما می شود.

وی گفت: به این ترتیب ما مدام در ابهامی به سر می بریم که برایمان آزاردهنده است بنابراین توصیه می شود که همان چارچوب های اصیل خود را حفظ کنیم و توجه داته باشیم که هر چیز تازه ای که فرهنگ اصیل ما را تقویت کرده و راهکار دهد خوب است.

مدیر مرکز مشاوره مأوا در خاتمه عنوان کرد: سبک زندگی ما با مشاهده الگوهای منفی از طریق ماهواره ها تغییر پیدا می کند و بسیاری از اختلافات میان همسران، طلاق ها، خشونت های خانگی، خیانت های همسران و افزایش بیماری های روانی همه محصول نقشه های تازه ای است که از مدل غربی به ما القاء می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار