خبرهای داغ:
امام جمعه پیرانشهر:

گروه‌‌های تکفیری چهره اسلام را بین ملت‌ها مخدوش می‌کنند

امام جمعه پیرانشهر گفت: گروه‌های تکفیری چهره دین مبین اسلام را در بین ملل دنیا مخدوش می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۳۹۸۶۷
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، ماموستا مصطفی محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز، اظهار داشت: گروه‌های تکفیری در اقصی نقاط دنیا به معنای واقعی کلمه چهره دین مبین اسلام را در بین ملت‌های مناطق مختلف دنیا مخدوش می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: بنابراین باید بیش از پیش بر هوشیاری خود افزوده و با معرفی اسلام واقعی همچنین آموزه‌های مختلف آن، مقابل این قبیل تبلیغات منفی و مخرب ایستادگی کرد.

وی ضمن ابراز تاسف از این موضوع که گروه‌های تکفیری کشورهای مسلمان را به آتش و خون می‌کشند، افزود: در طول تاریخ و قرن‌های گذشته با وجود رخ دادن جنایت‌ها و جنگ‌های مختلف به هیچ عنوان وحشی‌گری به این کیفیت و وضعیت در هیچ یک از نقاط دنیا رخ نداده است.

این مسئول ادامه داد: با مشاهده جنایت‌های این گروه‌ها در مطبوعات، سایت‌های خبری و تلویزیون‌ها به وضوح می‌بینیم که خشونت یکی از اصول آنها است، در بین کشورهای مسلمان به معنای واقعی کلمه سیل خون را راه انداخته‌اند، اماکن دینی و غیردینی و میراث فرهنگی را تخریب کرده و میلیون‌ها انسان را آواره کرده‌اند.

محمودی با ابراز تاسف از این موضوع که جنایت‌های مورد اشاره فقط در بین کشورهای اسلامی به واسطه این گروه‌ها و دست‌نشانده‌های مستکبران عالم رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: این اقدامات وحشیانه را فقط در بین مسلمانان انجام می‌دهند البته بین مسیحیان سایر کشورها هم جنایت‌هایی می‌کنند، زیرا برای آنها دین، زبان و گویش ملت‌ها اهمیتی ندارد.

امام جمعه پیرانشهر با اظهار به اینکه که این گروه‌ها و رهبران آنها فقط به دنبال جاری کردن ادله و استدلال‌های خود بین ملت‌ها هستند، بیان داشت: چنانچه با یک عقیده و نظر مخالفی روبه‌رو شوند، به طور قطع خانه‌ها را ویران کرده همچنین با نهایت وحشی‌‌گری زنان و کودکان را به بردگی خواهند کشید.

وی با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قرار گرفته‌ایم، اقشار مختلف مردم را برای حضور توام با شور، شعور و آگاهی در این سری آئین‌ها دعوت کرد و بیان داشت: آحاد مردم باید برای انتخاب فرد موردنظر خود به حوزه‌های رای‌گیری مراجعه کنند.

این مسئول ضمن خطاب قرار دادن مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای متولی برگزاری انتخابات، از همه عوامل برای فراهم کردن مقدمات لازم قدردانی کرد، بیان داشت: به طور قطع با اقدامات صورت گرفته در هفتم اسفند ماه امسال حماسه دیگری با حضور پرشور مردم رقم خواهد خورد.

امام جمعه پیرانشهر در بخش پایانی سخنان خود با اظهار به اینکه هم‌اکنون در ایام تبلیغات قرار گرفته‌ایم، بر ضرورت رعایت اخلاق اسلامی و موازین قانونی در این برهه حساس تاکید کرد و گفت: در این صورت به طور قطع فرصت انتخاب درست، آگاهانه و هوشمندانه به مردم داده خواهد شد.

ارسال نظرات