امام جمعه اردکان :

به کسانی رأی بدهیم که شاخصه های معین شده از سوی مقام معظم رهبری را داشته باشند

امام جمعه اردکان با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت : به کسانی رأی بدهیم که شاخصه های معین شده از سوی مقام معظم رهبری را داشته باشند .
کد خبر: ۸۶۳۹۷۲۰
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ، برگزاری انتخابات را امتحانی بزرگ برای ملت ایران دانست و گفت: در زمینه دو انتخابات سرنوشت ساز و تأثیرگذار چند نکته را متذکر می شوم .

نکته اول ؛ شرکت در هر دو انتخابات هم حق است هم وظیفه

وی افزود: شرکت در انتخابات هم حق است هم وظیفه و به نظر بسیاری از بزرگان و مراجع عظام تقلید واجب شرعی است لذا همه را دعوت می کنیم به شرکت در اصل انتخابات که معنای آن این است که ما اصل این نظام و این انقلاب و آرمان های آن را پذیرفته ایم و به آن ایمان داریم .

امام جمعه اردکان با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری در عرصه کلان نظام ما نقشی بی نظیر ایفا می کند و ملت ما نباید در برابر آن بی تفاوت باشد .

وی گفت: واقعا اگر در زمان رحلت امام عظیم الشأن ما مجلس خبرگان قوی و معتبری نداشتیم و چنین رهبر شایسته ای را انتخاب نمی کردند معلوم نبود سرنوشت امروز کشور ما در چه حالی بود و مسیر حرکت کشور ما به کجا ختم می شد لذا تأکید می کنم که در هر دو انتخابات شرکت کنید و به هر دو انتخابات اهمیت بدهید .

نکته دوم؛ توجه به شاخصه های معین شده توسط مقام معظم رهبری

خطیب جمعه اردکان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری افزود: ایشان در جلسات متعدد و از جمله در سخنرانی های هفته گذشته بر این نکته تأکید کردند که؛ ما مجلسی می خواهیم که مرعوب دشمن نباشد ، ما نماینده ای می خواهیم که از تشر دشمنان نلرزد ، ما مجلسی می خواهیم که حرف دشمنان را تکرار نکند و یا خدای ناکرده همراه با استکبار و دشمنان نشود ، ما مجلسی می خواهیم که از اشرافیت به دور باشد .

وی گفت: ما مجلسی می خواهیم که در اقتصاد نگاهش به درون باشد و انقلاب ، نظام و ولایت فقیه را باور داشته باشد و ما مجلسی می خواهیم که موضوع فرهنگ برایش مهم باشد و در این زمینه مانند مقام معظم رهبری دغدغه داشته باشد و فرهنگ کشور را به فرهنگ اسلام و قرآن تفسیر کند نه فرهنگ غربی .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر تصریح کرد : سعی کنیم به کسانی رأی بدهیم که شاخصه های معین شده از سوی مقام معظم رهبری را داشته باشند چون ما در این نظام چه از نظر جایگاهی چه از نظر سابقه انقلابی و جهادگری چه از نظر تجربه سیاسی و قدرت دشمن شناسی و چه از نظر علم و عمل و تقوا و تأئیدیه داشتن از جانب بزرگان کمتر کسی را مانند مقام معظم رهبری داریم و این خود برای ما یک حجت است که حرف این بزرگوار را بپذیریم .

نکته سوم ؛ هدف از ورود به عرصه انتخابات

خطیب جمعه اردکان در ادامه به کاندیداها یادآوری کرد که هدف شما از ورود به عرصه انتخابات ، خدمت به مردم و نظام است .

وی افزود: کاندیداهای محترم مستحضرند که رقیبانشان در انتخابات ، همه مسلمانند و معتقد به نظام هستند و از فیلتر شورای نگهبان رد شده اند و حق ندارند برای پیروزی بر رقیب خود از هر وسیله ای استفاده کنند .

امام جمعه اردکان گفت: راه درست آن است که برنامه های خود را ارائه دهید و از تخریب و تهمت نسبت به یکدیگر اجتناب کنید و اگر انتقادی هم دارید با رعایت اخلاق و انصاف تذکر بدهید .

وی از مردم خواست که در جنبه اخلاق و انصاف نیز کاندیداها را رصد کنند و نمره بدهند زیرا نمره اخلاق کمتر از نمره رأی آوردن نیست و ما معتقدیم تنها پیروز شدن در انتخابات مهم نیست بلکه چگونه پیروز شدن هم مهم است .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر افزود : انسان باید مواظب باشد بخاطر یک هدفی خیلی از چیزها را از دست ندهد و بداند که اخلاق او در پیشگاه خداوند نمره دارد و به صرف اینکه بخواهد بر رقیب خود پیروز بشود حق ندارد از هر راهی وارد بشود .

نکته چهارم ؛ طرفداران کاندیداها اخلاق و انصاف را رعایت کنند

امام جمعه اردکان گفت : به طرفداران کاندیداها و همه آنانی که صاحب رسانه ، تریبون و قلم هستند و از هر طریقی به فضاهای مجازی و اینترنتی دسترسی دارند یادآوری می کنیم که اخلاق و انصاف را رعایت کنند و بخاطر بالا رفتن یک عده و یا یک نفر ارزش و جایگاه خود را در درگاه الهی و در پیش مردم پائین نیاورند .

وی افزود: جناح، حزب، انتخابات، پیروزی و شکست تمام می شود اما ذره ذره عملکرد و سخنان و نوشته های ما و حتی نیات ما ثبت می شود و باقی می ماند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر تصریح کرد : مردم هم وقتی بداخلاقی و بی انصافی را از یک رسانه ، از یک روزنامه ، از یک سایت و از یک شخصی را در فضای مجازی ببینند در آینده هم به او اعتماد نمی کنند و نگاهشان به او عوض می شود .

خطیب جمعه اردکان اظهار داشت: گاهی کارهای ناشایستی که بعضی از رسانه ها انجام می دهند فضاحتش را سالیان سال نمی توانند جبران کنند .

وی با اشاره به فرموده پیامبر اسلام به حضرت علی (ع) گفت : بدترین مردم کسی است که آخرت خود را به دنیا بفروشد اما بدتر از آن کسی است که آخرتش را به دنیای یک نفر دیگر بفروشد .

امام جمعه اردکان خاطرنشان کرد : انتخابات ، یک هفته دیگر تمام می شود و ما باید به فکر باشیم که بخاطر دیگران دین خود را از دست ندهیم .

نکته پنجم ؛ حرف هایی که به امام جمعه منتسب می کنند را تکذیب می کنم

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در پایان تصریح کرد: هم قبلا، هم الان و هم احتمالا در هفته آینده به امام جمعه منتسب می کنند که طرفدار فلان کاندیداست یا فلان کاندیدا و منظور از سخنرانیش ترویج فلانی بود یا فلانی ، قبلا گفته ام و مجددا از همین جا با صراحت این حرف ها را تکذیب می کنم و با صراحت اعلام می کنم که حرف اصلی امام جمعه این است که اولا همه باهم ، متحد ، با شور و شکوه در انتخابات شرکت کنید و ثانیا به هرکس خواستید و به تشخیص خود اصلح دانستید رأی بدهید که ان شاالله اگر قصد ما از رأی دادن خدایی و خالصانه باشد همه ما از اجر و پاداش جهاد در راه خداوند بهره مند خواهیم شد .

توصیه به رعایت تقوا و پرهیز از گناه ، تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه و بیان روایتی از حضرت زهرا (سلام الله علیها) از دیگر مباحثی بود که خطیب جمعه اردکان در خطبه اول به آن پرداخت .


ارسال نظرات