مدیرکل اسبق محیط زیست استان تهران:

محیط زیست جناحی نباشد؛ توپ را به زمین دولت قبل نیندازید

مدیرکل اسبق محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه محیط زیست نباید جناحی باشد، گفت: بهتر است همه توپ‌ها را به زمین دولت قبل نیندازند و به فکر چاره‌اندیشی برای مشکلات زیست محیطی برآیند.
کد خبر: ۸۶۳۹۶۴۴
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدباقر صدوق اظهار داشت: محیط زیست باید به فکر مشکلات پیرامونی از گرم شدن زمین و گرم شدن منطقه باشد که یکی از علت‌های آن نیز استفاده از سوخت‌های  فسیلی است وخودروها دراین فرآیند یکی از بیشترین مشکلات را ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: درباره بنزین‌ها هم اطلاع می‌دهند که یورو 4 است و قصد یورو 5 شدن بنزین‌ها را دارند اما آیا بنزینی که گرفته می‌شود یورو 4 است؟ یا خودروها سیستم یورو 4 را دارند؟

این کارشناس مسائل محیط زیست تصریح کرد: متأسفانه هنوز برخی خودروها با سیستم کاربراتوری در حال تردد در شهر هستند که باید این سیستم اصلاح شود چون هر چه قدر هم سیستم بنزین‌ها بهبود پیدا کند با وجود چنین خودوروهایی اثری ندارد.

صدوق خاطرنشان کرد: متاسفانه در زمینه زیست محیطی به سمت توسعه ناپایدار می‌رویم و هیچ کس پاسخگو نیست چرا که بیشتر به‌دنبال سیاسی کاری هستند.

وی اضافه کرد: شاهدیم که در عرصه محیط زیست از کلمه توسعه پایدار سواستفاده صورت می‌گیرد و این واژه به معنای ماندگاری و بهره‌وری است که از آن بهره نامناسب برده می‌شود .

مدیر کل اسبق محیط زیست استان تهران ادامه داد: نمونه بارز توسعه ناپایدار در احیاء دریاچه ارومیه است؛دریاچه ارومیه احیاء نمی‌شود مگر آنکه آب به‌آن ورود یابد و مطالعه در مورد آن کافی است و باید کار عملیاتی انجام شود.

صدوق در پایان تأکید کرد:‌ متأسفانه میلیاردها تومان پول درباره مطالعه این دریاچه گرفته‌اند و همچنان شاهد احیاء کامل آن نیستیم و باید درباره دریاچه ارومیه همان رویکرد عملیاتی جاری شدن آب انجام پذیرد.
ارسال نظرات