خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

ساده زیستی و پرهیز از تجملات اولویت اصلی مدیران باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: ساده زیستی و پرهیز از تجملات اولویت اصلی مدیران باشد.
کد خبر: ۸۶۳۹۳۲۶
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسيج آذربايجان غربي، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در جلسه اخلاق ویژه مدیران که با حضور کارکنان و مدیران شرکت گاز استان برگزار شد، افزود: خداوند متعال انسانها را به پرهیز از اسراف و تجملات فر اخوانده است چرا که تجمل گرایی و اسراف از بیت المال حرام بوده و موجب هدر رفت سرمایه عمومی و مالی مردم می شود.

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: اسلام می گوید نه همانند گدا رفتار کنید و نه به حیف و میل بیت المال بپردازید.

نماینده ولی فقیه در استان، مدیریت توام با تقوا را ویژگی بارز یک مدیر اسلامی عنوان کرد و گفت: برنامه های یک مدیر اسلامی باید همواره توام با یاد و ترس از خدا باشد.

وی افزود: رعایت تقوا و خدا ترسی از نکاتی است که در سوره انفال به آن اشاره شده به گونه ای که خداوند متعال بهره مندی از این ویژگی را عامل تشخیص حق از باطل و راه خروج از مشکلات بیان می کند.

حجت الاسلام قریشی ادامه داد: مشورت کردن با دیگران و استفاده از تجربیات افراد با تجربه نیز خصوصیت ممتاز یک مدیر اسلامی است و یک مدیر زمانی توانمند خواهد بود که در انجام کارهایش از تجربه افراد موفق و باتجربه استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: رفتار و اخلاق مدیر اسلامی باید توام با مهربانی، رحمت و مودت باشد و با مجموعه خود به نیکی رفتار کند چرا که در این صورت می تواند جایگاه خوبی در بین کارکنان و مجموعه اش داشته باشد.

امام جمعه ارومیه گفت: انسان اگر پیامبر هم باشد، در صورتی که رفتاری توام با شفقت و مهربانی نداشته باشد، هرگز نخواهد توانست بر دلها حکومت کند.

حجت الاسلام قریشی افزود: مدیر اسلامی در عین حال که باید قاطعیت داشته باشد، می تواند بر قلبها نیز نفوذ کند.

وی گفت: اعتماد به نفس و دوری از تزلزل در تصمیم گیری از شاخصه های بارز مدیر اسلامی است که بایستی در انجام کارهای خویش به این مولفه ها توجه کند.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: تهجد و ارتباط با خداوند متعال می تواند یک مدیر موفق را در رسیدن به اهداف مدیریتی هدایت کند و همچنین الگو قرار دادن اهل بیت(ع) همچون امیرالمومنین(ع) که در امور حکومتی شفقت و مهربانی همراه با قاطعیت در امور داشتند، می تواند الگوی کاملی برای مدیران اسلامی باشد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات