فرماندار یزد:

۳۳۳ شعبه اخذ رای در یزد آرای مردم را دریافت می‌کنند

فرماندار یزد با تاکید بر اهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات گفت: ۳۳۳ شعبه اخذ رای، آرای مردم در انتخابات ۷ اسفند را دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۳۸۱۶۰
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳

به گزارشخبرگزاری بسیج از یزد: شاکری شمسی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به حضور پرشور مردم استان یزد در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار داشت: امیدواریم نمونه این حضور حماسی را در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هفت اسفند داشته باشیم.

وی افزود: بخش عمده‌ای از حضور مردم در صحنه‌ها مرهون فعالیتهای اصحاب رسانه است که به وسیله اطلاع‌رسانیها مناسبی که انجام می‌دهند، سب حضور پررنگ مردم در این عرصه‌ها می‌شوند.

شاکری شمسی با تاکید بر اینکه سرنوشت جمهوری اسلامی ایران با انتخابات و رای مردم ارتباط مستقیم دارد، گفت: از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا موفقیت انقلاب در تمام عرصه‌ها، ناشی از حضور مردم در تمام عرصه‌ها از جمله انتخاباتهای مختلفی بوده که در سالهای پس از انقلاب به صورت چشم‌گیر و بدون مانند در جهان برگزار شده است.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه در طول تاریخ انقلاب شاهد برگزاری 32 انتخابات و همه پرسی در ایران بودیم، گفت: متوسط حضور مردم در این 32 انتخابات بالای 65 درصد در کشور بوده است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان یزد با تاکید بر اینکه این میزان حضور در جهان منحصر به فرد است، تصریح کرد: 6 انتخابات در زمان هشت سال جنگ تحمیلی شکل گرفت اما حضور مردم در این انتخاباتها نه تنها کم نشد، بلکه بعضا پررنگ‌تر هم بود.

وی در ارتباط با روند برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: خبرگان رهبری به دلیل جایگاهی که دارد یک انتخابات مهم و اثرگذار است.

شاکری شمسی به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه مجلس در راس امور است اشاره کرد و گفت: با توجه به این حساسیتها و جایگاه این دو نهاد مهم، حساسیت بالایی برای انتخابات هفتم اسفند امسال وجود دارد.

به گفته فرماندار یزد، انتخابات خبرگان در کشور و سطح شهر یزد، از 20 و انتخابات مجلس از 28 آذر ماه به صورت رسمی شروع به کار کرد اما به صورت غیر رسمی کار ستاد انتخابات از ماه مهر آغاز شد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان یزد در ارتباط با اقدامات انجام شده، گفت: شکل‌گیری ستاد انتخابات و به تبع آن کمیته‌هایی که کارهای اجرایی این ستاد را پیگیری می‌کنند، یکی از نخستین اقدامات انجام شده در این زمینه بود.

وی افزود: برای انجام روال انتخابات، یک هیئت انتخابات ویژه مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و یک هیئت هم ویژه اقلیتهای زرتشتی استان یزد تشکیل شد.

شاکری شمسی با اشاره به اینکه در انتخابات خبرگان رهبری تنها یک حوزه انتخابیه وجود دارد، در مجلس شورای اسلامی هم 4 حوزه انتخابیه در استان یزد وجود دارد که یکی از این حوزه‌ها، حوزه انتخابیه «یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک» است.

فرماندار یزد در ارتباط با شعب اخذ رای شهرستان یزد، گفت: هر شعبه اخذ رای یک نماینده از طرف فرماندار دارد که به رفع درخواستها و مشکلات احتمالی می‌پردازد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان یزد ادامه داد: در سطح شهرستان یزد 274 شعبه، اقلیت زرتشتی 4 شعبه، بخش زارچ 18 شعبه، اشکذر 24 شعبه، بخش خضرآباد 7 شعبه، ندونش 6 شعبه و در مجموع برای کل حوزه انتخابیه 333 شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در کل حوزه انتخابیه حدود 6 هزار نفر به صورت مستقیم با ستاد انتخابات همکاری دارند، گفت: قانون‌مداری، رعایت بی‌طرفی، امانت‌داری در آرای مردم، حق‌الناس قلمداد کردن آرای مردم و برقراری امنیت کامل از اصولی است که در ستاد انتخابات به صورت جدی مورد تاکید بوده و هست.

شاکری شمسی در ارتباط با ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: در سطح استان یزد 11 نفر برای خبرگان رهبری ثبت نام کردند و بعد از بررسی‌های انجام شده توسط شورای نگهبان، سه نفر تایید صلاحیت شدند.

فرماندار یزد افزود: به ترتیب حروف الفبا، آقایان سید روح الله صدرالساداتی، سیدمحمود رضا محصل همدانی و ابوالقاسم وافی کاندیداهایی بودند که از طرف شورای نگهبان تایید صلاحیت شده بودند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان یزد با اشاره به امکان تغییر حوزه انتخابیه توسط کاندیداها، گفت: آقای صدرالساداتی درخواست انتقالی به استان هرمزگان را دادند و نهایتا شورای نگهبان با تایید این درخواست، ما با حضور دو نفر از کاندیداها همراه هستیم.

وی در ارتباط با کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک، گفت: 77 نفر در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه ثبت نام کردند که 3 نفر از این افراد قبل از بررسی صلاحیت در هیئت اجرایی انصراف دادند و یک نفر هم با عدم احراز صلاحیت مواجه شد و ما 73 نفر را به هیئت نظارت استان ارجاع دادیم که 26 نفر با عدم احراز صلاحیت، 13 نفر رد صلاحیت و 35 نفر مورد تایید نظارت استان قرار گرفتند.

شاکری شمسی با اشاره به اینکه در مرحله بعد شورای نگهبان از تعداد 74 نفر، 41 نفر تایید صلاحیت و 33 نفر را رد صلاحیت کردند، گفت: از تعداد 41 نفر تایید صلاحیت شده، 5 نفر درخواست تغییر حوزه انتخابیه از یزد و 2 نفر درخواست تغییر به یزد را داشتند.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه صلاحیت 3 نفر دیگر از کاندیداها توط شورای نگهبان در حال بررسی است، در ارتباط با تبلیغات خبرگان رهبری، گفت: این تبلیغات از 22 بهمن شروع شد و به مدت 14 روز ادامه پیدا می‌کند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان یزد افزود: تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن تا 5 اسفند برگزار می‌شود و کاندیداها می‌توانند اقدام به تبلیغ کنند.

وی تاکید کرد: استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها، ادارات، شرکتهای دولتی، موسسه‌های وابسته به دولت، شهرداری‌ها و شرکت‌های وابسته به آنها، نهادها و موسساتی که از بودجه‌های عمومی به هر مقدار استفاده می‌کنند و همنیطور در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات دولتی به داوطلبان هر دو انتخابات به کلی ممنوع است.

شاکری شمسی بیان کرد: استفاده از وسایل و امکانات دولتی و همچنین فعالیت کارکنان دولتی در زمان ساعت اداری برای کاندیدهای خاص ممنوع است.

تسنیم/

ارسال نظرات