معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:

اشتغال زایی اولویت تشکیل کارگروه ارتقای اقتصادی استان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تشکیل کارگروه ارتقای اقتصادی، مشارکت های مردمی و تسهیلات این استان، گفت: هدف از تشکیل این کارگروه رونق هر چه بیشتر اشتغال در استان است.
کد خبر: ۸۶۳۸۱۰۳
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
مجید محنایی گفت: تدوین ساز و کارهای لازم برای گسترش اعطای تسهیلات، فرصت های اقتصادی، شغلی، آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای بین قشرهای ساکن در محدوده ها و محله های مختلف کهگیلویه و بویراحمد از جمله اهداف تشکیل این کارگروه به شمار می رود.
وی تهیه برنامه های سالانه کارگروه، بررسی دارایی های پشنهادی در زمینه ارتقای مهارت های شخصی، تحصیلی و آموزش های فنی و حرفه ای، بررسی و ارائه برنامه های پیشنهادی در زمینه ایجاد شرکت های تعاونی و اشتغال و تولید محصولات صنایع دستی و خانگی را از دیگر اهداف تشکیل این کارگروه اعلام کرد.
محنایی بیان کرد: فعالیت این کارگروه به منظور کارآفرینی و احراز شغل مناسب در بازار کار، تدوین راهکارهای تعامل و اقدام مشترک دستگاه های اجرایی، عمومی، مردمی، تعاونی و خصوصی و بسترسازی در راستای ایجاد اشتغال خرد و فرصت های شغلی پایدار است.
وی اظهار کرد: بسترسازی برای پیگیری و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری، نداشتن مهارت های زندگی، مهارت های مورد نیاز بازار کار و فعالیت های جمعی از وظایف این کارگروه می تواند باشد.
محنایی عنوان کرد: بررسی راهکارها و ارائه پیشنهادهای مناسب در زمینه دسترسی قشرهای کم درآمد به تسهیلات بانکی، بررسی وضعیت اشتغال در محله ها و پیشنهاد برنامه های توسعه مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی محله ها از برنامه های مهم این کارگروه خواهد بود.
ارسال نظرات