نوباوه در گفتگو با «بسیج»:

دید سیاسی دولت به بودجه فرهنگی آسیب رسان است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در بخشی از سازمان ها با دید سیاسی نسبت به بودجه فرهنگی نگاه شده و یقینا تاثیرات منفی این موضوع را ما در آینده حتما خواهیم دید در جاهایی مثل رسانه های مکتوب و خبرگزاری ها ما باید هزینه کنیم چون بیشترین تاثیر را بر مردم دارند ولی متاسفانه با کاهش بودجه مواجه هستیم.
کد خبر: ۸۶۳۷۲۷۵
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
بیژن نوباوه وطن نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: مسئله فرهنگ در کشور ما مسئله دست چندمی است.

وی افزود: در لوایح دولتی سالها است که دچار بی توجهی به بخش فرهنگ هستیم در حالی که دشمنان با جنگ نرم علیه فرهنگ ما کار می کنند حوزه فرهنگی در دنیا حدود 7 درصد از بودجه را به خود اختصاص می دهد ولی در کشور ما در بهترین حالت نیز به 5 درصد نرسیده است و هر سال شاهد هستیم که به بهانه های اقتصادی بیشترین کسری بودجه را ما در بخش فرهنگی داریم که سال گذشته بودجه ما به زیر سه درصد رسید واین آسیب جدی وارد می کند.

نوباوه گفت: البته ما همه بخش های فرهنگی را با هم می خواهیم در بودجه امسال دولت ادعا می کند که بودجه بخشی از دستگاه ها را افزایش داده صحیح است مثل وزارت ارشاد و یا چند سازمان دیگر، اما مهم ترین سازمان های کشور مثل رسانه ملی هیچ افزایش بودجه ای نداشتند در حالی که ما به عکس شاهد هستیم که بودجه خوداتکایی آنها را به بیش از 50 درصد رسانده اند یعنی خودشان از طریق تبلیغات باید بودجه خود را تأمین کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: این مسئله اثرات معکوسی در روند فرهنگی کشور دارد و وجود تبلیغات بیش از حد زندگی را به سمت مصرف گرایی سوق می دهد که این برای خود دولت هم هزینه آور و بسیار مضر است ولی متاسفانه این اتفاق می افتد.

نوباوه گفت: در بخشی از سازمان ها با دید سیاسی نسبت به بودجه فرهنگی نگاه شده و یقینا تاثیرات منفی این موضوع را ما در آینده حتما خواهیم دید در جاهایی مثل رسانه های مکتوب و خبرگزاری ها ما باید هزینه کنیم چون بیشترین تاثیر را بر مردم دارند ولی متاسفانه با کاهش بودجه مواجه هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار