خبرهای داغ:

تبریک بسیج جامعه زنان کشور به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب(س)

ولادت قهرمان فصاحت و بلاغت، و مظهر مهربانی و عطوفت و تجسم عینی علم و عفاف، عقیله ی بنی هاشم زینب کبری سلام الله علیها مبارک باد.
کد خبر: ۸۶۳۶۹۷۶
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
ای زن مسلمان ایرانی امروز را به تو تبریک می گوییم. آری امروز روز میلاد حضرت زینب(س) است روزی که ما ایرانیان به پاس کرامت آن بزرگوار روز پرستار نامیدیم. امروز را روز پرستار می دانیم چرا که آن بزرگوار مرهمی شد برای دلهای خسته از ظلم.

گرچه باید گفت که این بانودر درجه اول پرستار نبود بلکه همچون مادرش فاطمه زهرا(س) معلم اول بشریت بود. معلمی که زندگی اش درسی است برای زنان عالم.

زینب کبرى‌ یک نمونه‌ى برجسته‌ى تاریخ است که عظمت حضور یک زن را در یکى از مهمترین مسائل تاریخ نشان میدهد زندگی این بزرگوار نشان داد که زن در حاشیه‌ى تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخى قرار دارد. زینب (سلام اللَّه علیها) نشان داد که میتوان حجب و عفاف زنانه را تبدیل کرد به عزت مجاهدانه، به یک جهاد بزرگ.

زینب کبری (س) هم مادر شهید بود هم خواهر و هم فرزند شهید و چه زیبا تمامی این نقش ها را ایفا کرد و به برکت ایمان و دل سپردن به رحمت و عظمت الهى، آن‏چنان سعه و عظمتى پیدا کرد که حوادث بزرگ در مقابل او، حقیر و ناچیز شد و به درجه ای رسید که به عنوان یک نمونه‏ى کامل از زن مسلمان است؛ یعنى الگویى که اسلام براى تربیت زنان، آن را در مقابل چشم مردم دنیا قرار داده است.

ای زن مسلمان ایرانی زنان مسلمان جهان چشم به تو دوخته اند تا از آموخته های تو که برگرفته از آموزه های زینب(س) است، درس بگیرند و آن را به دختران خود عرضه کنند همانگونه که شما به فرموده مقام معظم رهبری تاریخ جدیدی را  پیش چشم زنان جهان گشود ید و ثابت کردید  که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و درعین حال، در متن و مرکز بود. می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه‌داشت و در عرصه‌ی سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی‌های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.

ای زن مسلمان ایرانی به راهت همچنان استوار و محکم ادامه ده و به دخترت نیز بیاموز که زینب گونه مسیر زندگی خود را طی کند تا به سعادت برسد.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بسیج جامعه زنان کشور

ارسال نظرات