پس از ۳ سال کار تحقیقاتی؛

محقق اشکذری موفق به درمان گیاهی ریزش مو و ابرو شد

محقق اشکذری از ثبت سه فرآورده برای درمان ریزش مو، رشد مو و تقویت ابرو خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۵۹۱۵
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، محمدصادق دهقانی اشکذری که داروی «املا» را در مدت ۳ سال کار تحقیقاتی تولید کرده به‌تازگی موفق به دریافت پروانه تولید از وزارت بهداشت شده است.

وی با بیان این‌که ترکیبات این دارو به‌طور کامل گیاهی است و هیچ ماده شیمیایی حتی مواد نگه‌دارنده نیز در این دارو وجود ندارد، افزود: ترکیبات اصلی این ۳ فرآورده یکسان و شامل دانه کنجد، ریشه سعد کوفی، برگ سیاوشان میوه هلیله، بذر کتان و ترکیبات گیاهی دیگر است اما فرآوری هرکدام متفاوت است.

دهقانی اشکذری عوامل اصلی ریزش مو را اختلالات تیروئید، کم خونی، فقر آهن و روی، سو تغذیه و استرسعنوان و اظهار کرد: با شناسایی عامل ریزش مو، دوره استفاده از دارو شروع می‌شود که پس از ۲ هفته استفاده منظم، تأثیر آن آشکار و در دوره زمانی 2 تا 3 ماهه و در برخی موارد 6 ماه به‌طور کامل درمان می‌شود.

وی موارد استفاده از داروی «املا» را برای درمان ریزش موی ارثی-هورمونی در آقایان و خانم‌ها، ریزش موی ناشی از شیمی‌درمانی، ریزش موی ناشی از محیط‌های نامناسب دانست و تشریح کرد: روش استفاده این دارو برای ریزش مو چکاندن قطره مستقیماً روی سر و ماساژ و برای تقویت ابرو چکاندن چند قطره و ماساژ کم است.

این پژوهشگر اشکذری همچنین با تحقیقات گسترده و آزمایشات گوناگون قبل از این موفق شده است؛ روغن موضعی رباسین را با مجوز تولید از وزارت بهداشت، پودر دم‌کردنی تسکین و کاهش توالی دردهای میگرن، درمان کم‌خونی، پماد موضعی از بین برنده لک و چین‌وچروک صورت، پماد ضد جوش صورت را تولید کند

علاقه‌مندان می‌توانند محصولات این شرکت تحقیقاتی را با نام گیاهان دارویی بوستان تهیه و استفاده کنند.

ارسال نظرات