یک استاد دانشگاه در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

بی توجهی به گفتمان انقلابی در جشنواره فجر

یک استاد دانشگاه گفت: جریانی می خواهد جشنواره فیلم فجر را در مسیر جشنواره های جهانی سوق دهد و یک نوع بیگانگی و بی توجهی نسبت به گفتمان انقلاب اسلامی ایجاد کند به طوری که حتی سعی می کند با حذف نام فجر ساختار آن را در هم بشکند.
کد خبر: ۸۶۳۵۲۴۹
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸

زهرا ترازی استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: متاسفانه جشنواره فیلم فجر در دوره ی فعلی به سمتی رفته که ما شاهد یک نوع بیگانگی در آن هستیم.

وی افزود: جشنواره فیلم فجر حاضر هیچ ربطی به گفتمان انقلاب اسلامی که نظریه پردازی همچون شهید آوینی آن را مطرح کرده ندارد.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: حتی نگاه غالب فیلم های شبه روشنفکرانه مورد حمایت جشنواره فیلم فجر به مسائل اجتماعی، نگاهی تسلیم گرایانه و واداده و عمل به سبک غربی است.

ترازی یادآور شد: در مقابل آثار بی محتوای جشنواره فجر، جشنواره فیلم عمار قرار دارد که متناسب با گفتمان انقلاب اسلامی است ولی این جشنواره به دلیل محکوم شدن به آماتور و بی محتوا بودن فیلم ها مورد حمایت جدی قرار نگرفت.

وی با اشاره به علل این شرایط ناخوشایند تأکید کرد: یکی از جریان های فکری دخیل در ایجاد این اتفاق جریانی است که می خواهد جشنواره فیلم فجر را در مسیر جشنواره های جهانی سوق دهد و یک نوع بیگانگی و بی توجه ای نسبت به گفتمان انقلاب اسلامی ایجاد کند به طوری که حتی سعی می کند با حذف نام فجر ساختار آن را در هم بشکند.

ترازی در پایان اظهار داشت: این اتفاق چه آگاهانه و چه سهوی در نهایت به نفع سینمای ایران و انقلاب اسلامی نخواهد بود لذا مدیران و مجریان جشنواره باید به آثاری که هیچ تناسبی با هویت فرهنگ ایرانی ندارد معترض شده و برای ارتقاء و بهبود آن دل بسوزانند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار