یک استاد دانشگاه در گفتگو با بسیج مطرح کرد

غربت فرهنگ انقلابی در جشنواره فیلم فجر

یک استاد دانشگاه گفت: شاهد نفوذ فرهنگ بیگانه و غربت فرهنگ اسلامی انقلابی در جشنواره فیلم فجر هستیم ، این جریان گریبان طبقه روشنفکر جامعه را گرفته که البته با همراهی مسئولان از داخل کشور تقویت شده است.
کد خبر: ۸۶۳۳۹۹۶
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹

احمد رضا بسیج، استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: کسانی باید سکاندار فرهنگ جامعه باشند که حساسیت خاصی روی مسائل فرهنگی کشور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه خلاصه کردن فرهنگ فقط در قالب فیلم، کتاب و تئاتر جفا به فرهنگ است افزود: متاسفانه امروز کسانی در حوزه فرهنگی منصوب هستند که دغدغه فرهنگی و حتی توانایی انتقال فرهنگ انقلابی به جامعه را ندارند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه فرهنگ انقلابی کشور در معرض نفوذ غربی است ادامه داد: متاسفانه شاهد نفوذ فرهنگی و غربت فرهنگ اسلامی انقلابی در جشنواره فیلم فجر هستیم و این جریان، گریبان طبقه روشنفکر جامعه را گرفته که البته با همراهی مسئولان از داخل کشور تقویت شده است.

وی با انتقاد از سیاه نمایی و احساس یأس در فیلم های جشنواره فجر تصریح کرد: متاسفانه نه فقط سیاه نمایی بلکه جریان غالب فیلم سازی در حوزه فرهنگ صرفا طبقات مرفّه جامعه و شمال شهر است.

مسئول بسیج اساتید چهار محال و بختیاری گفت: کمتر فیلمی دغدغه مردم پا برهنه و رشد و شکوفایی جوانان هشت سال دفاع مقدس را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه توجیهات مسئولان در اقدامات ضد فرهنگی عذر بدتر از گناه است گفت: اینکه مسئولان به بهانه کار فرهنگی اقدامات دیگری انجام دهند منطقی نیست.

این استاد دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: مسئولان نباید به خاطر خوشایند غربی ها و غرب زده ها و به بهانه کار فرهنگی دست به هر اقدامی زنند.

ارسال نظرات