خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه بوئین زهرا:

نقطه افتراق انسان با بقیه موجودات عقل است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بوئین زهرا گفت: نقطه افتراق انسان با بقیه موجودات عقل است که اگر از این عقل درست استفاده شود انسان از فرشته ها هم بالاتر است.
کد خبر: ۸۶۳۳۶۹۵
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج درقزوین، جلسه اخلاق سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا با حضور کارکنان این ناحیه و با سخنرانی حجت الاسلام محمود رجبی برگزارگردید.

حجت الاسلام رجبی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسین(ع) بوئین زهرا، انسان را اشرف مخلوقات دانست و گفت: انسان از همه موجودات عالم بالاتر است چون وقتی خداوند انسان را آفرید به خودش تبریک گفت:«تبارک الله احسن الخالقین» و طبق آیات قرآن انسان خلیفه خدا بر روی زمین است «انی جاعل خلیفه فی الارض».

وی ادامه داد: نقطه افتراق انسان با بقیه موجودات عقل است که اگر از این عقل درست استفاده شود انسان از فرشته ها هم بالاتر است ولی اگر همین عقل را در جهت امیال نفسانی استفاده کند از حیوان هم پست تر خواهد شد، انسان موجودی است که دارای اختیار است لذا وقتی انسان دارای اختیار، گناه نکند به مراتب از فرشته ها بالاتر خواهد بود چون فرشته ها قدرت گناه کردن را ندارند.

رجبی با بیان اینکه توجه و تدبر در قرآن، عقل انسان را شکوفا می کند همگان را به تدبر و تفکر در معانی و مضامین قرآن کریم دعوت کرد و اضافه کرد: احادیث زیادی در زمینه تفکر و تدبر در قرآن از سوی معصومین به ما رسیده است که اهمیت این موضوع را نشان می دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بوئین زهرا در پایان برکات عقل را با توجه به آیه 17 سوره حدید داشتن رأی درست، مصونیت از لغزش ها، سلامت و عاقبت به خیری و دوری از غفلت و دعوت به نیکی ها برشمرد و اظهار داشت:

یکی از زمینه های عقل تدبر و تفکر در زیبایی هاست که خداوند تمام این زیبایی ها را یکجا دارد که در عالم هم این زیبایی ها متجلی است.

2001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار