عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با بسیج:

خصوصی سازی آموزش و پرورش مغایر با قانون اساسی است

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: در قانون اساسی آموزش رایگان مد نظر بوده است و در شرایط کنونی که مردم با مشکلات جدی در رابطه با تأمین هزینه های آموزش روبرو هستند این طرح خصوصی سازی اگر اجرایی شود قطعا اقشار آسیب پذیر جامعه از قافله علم و آموزش عقب می مانند.
کد خبر: ۸۶۳۳۰۱۹
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش خبرگزاری بسیج گفت: بحث خصوصی سازی آموزش و پرورش مغایر با قانون اساسی است.

وی افزود: در قانون اساسی آموزش رایگان مد نظر بوده است و در شرایط کنونی که مردم با مشکلات جدی در رابطه با تأمین هزینه های آموزش روبرو هستند این طرح خصوصی سازی اگر اجرایی شود قطعا اقشار آسیب پذیر جامعه از قافله علم و آموزش عقب می مانند.

سعیدی تأکید کرد: بسترهای لازم برای این طرح فعلا در جامعه ما وجود ندارد نظام آموزشی ما مدرک گرا است و ابتدا باید این قضیه اصلاح شود در این وضعیت به مصلحت نیست چنین تغییراتی در آموزش و پرورش به وجود بیاید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: طرح خصوصی سازی آموزش و پرورش در واقع تغییر سیاست های کلی نظام در حوزه آموزش و پرورش بدون توجه به شأنیت قانونی در نظر گرفته شده در اسناد بالا دستی برای مسئله تعلیم و تربیت و فرهنگیان است.

ارسال نظرات