عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با بسیج:

خصوصی سازی مدارس غیر قانونی است

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با خصوصی سازی آموزش و پرورش کاملاً مخالف است، این اقدام از نظر قانونی مورد تأیید نیست.
کد خبر: ۸۶۳۲۹۵۴
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش عالی و فناوری خبرگزاری بسیج گفت: تحصیل دانش آموزان در مدارس طبق قانون اساسی باید کاملاً رایگان باشد.

وی با بیان اینکه دولت باید زمینه تحصیل رایگان را برای دانش آموزان فراهم کند افزود: این مسئله حق مردم بوده و هیچ کسی نباید مجبور به پرداخت هزینه تحصیل فرزندان خود در مدارس دولتی شود.

نماینده مردم تربت حیدریه با اشاره به اینکه واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی از نظر قانونی مورد تأیید نیست تصریح کرد: کمیسیون آموزش با خصوصی سازی آموزش و پرورش کاملامخالف بوده و این چیزی است که مجلس روی آن حساس است.

خسروی سهل آبادی خاطر نشان کرد: اگر این اقدام در چارچوب مشارکت از طریق مدارس غیرانتفاعی و طبق قانون انجام شود مشکلی نیست در غیر این صورت قطعا خلاف قانون است.

وی با اشاره به آسیب های این طرح به فضای آموزشی کشور گفت: همه دانش آموزانی که وارد کلاس ها می شوند از توانمندی و شرایط مالی کافی برخوردار نیستند و این مشکلات بسیاری را در تحصیل آنها به وجود می آورد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان اظهار داشت: از نظر قانون اساسی دولت حق واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی را ندارد.

ارسال نظرات