به همت بسیج ادارات شهرستان میبد:

مراسم "میثاق با شهدا" در گلزار شهدای فیروزآباد میبد برگزار شد

مراسم "میثاق با شهدا" به همت بسیج ادارات و با حضور بسیجیان و کارمندان ادارات شهرستان میبد و سخنرانی آقای زارع تحلیلگر مسائل سیاسی در جوار قبور مطهر شهدای فیروزاباد و مزار مرحوم یحیی زاده آغاز گردید.
کد خبر: ۸۶۳۲۶۸۷
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد؛ این مراسم به همت بسیج ادارات و با حضور بسیجیان و کارمندان ادارات شهرستان میبد و سخنرانی آقای زارع تحلیلگر سیاسی آغاز گردید.

تحلیل شعار "استقلال آزادی جمهوری اسلامی" محور سخنان این کارشناس آگاه به مسائل سیاسی بود.

وی با بیان اینکه استقلال به معنای حاکمیت در زمان قبل از انقلاب وجود داشته است عنوان کردند: در نظام سلطه شاهنشاهی استقلال یا در اردوگاه غرب بوده و یا زیر نظر شرق ولی ره آورد انقلاب اسلامی حکومتی بود که نه تحت فرمان شرق است و نه در اردوگاه غرب، بلکه نظامی است به معنای واقعی مستقل، یعنی ملت روی پای خودش بایستد و برای خودش تصمیم بگیرد.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه آژادی در چارچوب دین مدنظر این انقلاب است افزود: شعار اصلی انقلاب اسلامی، آزادی بود که الحمدالله محقق هم شد و امروز آحاد ملت ما از این نعمت خدادادی برخوردارند و این آزادیِ بیان و گفتار و عمل در راستای دین اسلام و در چارچوب قانون اساسی دلخواه نظام اسلامیست.

وی بحث انتخابات در نظام گذشته را مطرح کرد و افزود: در رژیم گذشته در طی ۷۷ سال کلا ۲۴ تا انتخابات برگزار شد و این انتخابات نیز تماما انتخاب نمایندگان مجلس بود ۱۲ سال هم به علت فترت و شکاف اصلا مجلسی درکار نبود و آخرین آمار انتخابات در نظام شاهنشاهی ۲٫۸۰۰٫۰۰۰ رای بود ولی در اولین انتخابات انقلاب اسلامی تعداد آراء ماخوذه ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ رای بود یعنی مشارکت ۹۸ درصدی مردم .

سخنران جلسه با مقایسه کیفیت رای گیری در این نظام با نظام قبل گفت: در نظام گذشته مردم در یک انتخابات کاملا تشریفاتی شرکت میکردند به طوریکه قبل از رای گیری اسامی مدنظر دولت برای فرمانداریها ارسال میشد وآنها حق اینکه نام نماینده دیگری را اعلام کنند نداشتند.

وی گریزی هم به مسائل سیاسی روز ایران زد و با تشریح بروکراسی حاکم بر شورای نگهبان افزود: هرکس که احساس مسئولیت میکند می تواند برای شرکت در انتخابات ثبت نام کند سپس شورای نگهبان افراد اصلح را با معیارهای دینی و اسلامی و مطابق با قانون اساسی تایید می نماید و مردم هستند که از میان تایید صلاحیت شده ها، نماینده خود را انتخاب می نمایند.


ارسال نظرات