مسئول فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد:

دولت با حمایت از فعالیت‌های هوا و فضا، کوتاهی‌های خود را جبران کند

مسئول فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد با اشاره به فعالیت‌های دانشجویی انجام شده در بخش هوا و فضا گفت: دولت با حمایت از فعالیت‌های هوا و فضا، کوتاهی‌های خود را جبران کند.
کد خبر: ۸۶۳۲۵۵۱
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: محمد بابایی کوشکی، مسئول فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد با اشاره به ایامدهه فجر و دستاوردهادر بخش هوا و فضا گفت: این روزها انگار روز فناوری فضایی از تقویم ها حذف شده و خبری از آن نیست.

وی افزود: فناوری ای که از سال 87 با پرتاب ماهواره امید به مردم ایران هویت داد، اما طی این دو سال، فرمان پرتاب برای ماهواره های دانشجویی ساخته شده و آماده پرتاب، صادر نشد و مثل ماهواره شریف ست که قرار بود در آذرماه سال 92 پرتاب شود که الان دو سال است به فضا پرتاب نشده است؛ در حالی که دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف برای این ماهواره زحمات زیادی کشیده بودند، یا نمونه دیگر آن ماهواره ناهید دانشگاه امیرکبیر.

مسئول فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: ماهواره دانشجویی دانشگاه علم و صنعت هم که نامش به تدبیر تغییر پیدا کرد و همچنان به فضا پرتاب نشده است.

بابایی تصریح کرد: معنی این کارها چه می تواند باشد؟ آیا غیر از این است که فناوری فضایی برای این دولت در اولویت قرار ندارد؟ یا به خاطر راضی نگه داشتن آن کدخدایی است که هرگز به اندک چیز ما هم راضی نمی شود؟

وی ادامه داد: این طرز تفکرها، خارج از حوزه فردی، به حوزه اجتماعی و به موقعیت کشور ایران لطمه می زند همچنانی که داریم می بینیم و شاهد پسرفت در این فناوری هستیم و این بی مهری ها به ساخته های دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی می تواند یکی از عوامل کاهش شتاب علمی کشور باشد و انگیزه های آنها را هم در سایه نابودی قرار می دهد.

مسئول فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد بیان کرد: پس از دولتمردان درخواست داریم که در دهه فجر امسال با حمایت دوچندان از طراحان این ماهواره ها و همچنین با تقدیر از آنها، کوتاهی های خود را جبران کنند تا هرچه سریع تر شاهد پیروزی های بیشتر در این صنعت باشیم.

ارسال نظرات