مقتدایی در گفتگو با بسیج عنوان کرد

مشروعیت شورای نگهبان؛ خون بهای ملت انقلابی

نماینده مردم اصفهان در مجلس بیان کرد: نباید کسانی به خود اجازه دهند که چون مسئولیت در نهادی دیگر دارند شورای نگهبان را تضعیف نمایند؛ ازین رو کسانی که دلخوری از برخی اقدامات دارند نباید به خود اجازه دهند که نهادهای رسمی را تضعیف کنند.
کد خبر: ۸۶۲۹۸۷۰
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
عباس  مقتدایی خوراسگانی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات اخیر آقای هاشمی رفسنجانی در زیرسوال بردن مشروعیت اعضای شورای نگهبان تصریح کرد: مشروعیت این نهادها خون بهایی است که ملت ایران و قانون اساسی که توسط رای ملت تاسیس شده پرداخته است.

مقتدایی افزود: نباید کسانی به خود اجازه دهند که چون مسئولیت در نهادی دیگر دارند شورای نگهبان را تضعیف نمایند؛ ازین رو وظیفه همه تقویت شورای نگهبان است و کسانی که دلخوری از برخی اقدامات دارند نباید به خود اجازه دهند که نهادهای رسمی را تضعیف کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در ادامه تاکید کرد: امروز جامعه هوشیارتر از هر زمان دیگری می‎داند چه حرف‎هایی سیاسی و خودخواهانه است و چه حرف‎هایی جنبه دلسوزانه دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: شورای نگهبان یک نهاد تاسیس شده توسط یک جریان و یا حزب و گروه نیست؛ بلکه یک نهاد بسیار مهم و تاثیرگذار است که بواسطه قانون اساسی و در نتیجه بهایی که شهدا برای تاسیس انقلاب اسلامی پرداخت کرده اند تاسیس شده است.

مقتدایی اظهار داشت: سیره عملی امام و مقام معظم رهبری این بوده است که ساختارهای تعیین شده توسط قانون اساسی را تقویت و حمایت کند وهمواره توصیه کرده اند تا همه اعم از روحانیون و غیر روحانی حمایت از مجموعه پاسداری کننده از اسلامیت نظام  را مورد تقویت قرار دهند.

سخنگوی کمیسیون فراکسیون بیداری اسلامی در خاتمه خاطر نشان کرد: ما به عنوان نمایندگان ملت هشدار می‏‎دهیم که کسانی که پای خود را از گلیم تعیین شده توسط قانون دراز کنند، ملت اجازه نخواهد داد که آنها مشی و مرامی خلاف خون شهدا و دستاوردهای انقلاب اسلامی داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار