بیانیه پایانی سومین نشست تشکیلاتی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویر احمد:

برای راه اندازی پاتوق های مطالبه گری از همه نامزدها در دانشگاه ها آماده ایم

در پایان سومین نشست تشکیلاتی بسیج دانشجویی استان که با حضور 200 مسئول بسیج دانشجویی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان در شهر گچساران برگزار شد بیانیه ای قرائت شد.
کد خبر: ۸۶۲۸۷۰۷
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی استان،در پایان سومین نشست تشکیلاتی بسیج دانشجویی که با حضور 200 مسئول بسیج دانشجویی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان در شهر گچساران برگزار شد بیانیه ای قرائت شد که متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با بصیرت کسی است که بشنود،بیاندیشد، نگاه کند و ببیند، از عبرتها بهره گیرد و آنگاه راه روشنی را بپیماید که در آن از افتادن در پرتگاه به دور ماند.    امام علی (ع)

رشد یافتگی اندیشه ای و قلبی قشر دانشجویی از دل جامعه در قامت فرزندان این اجتماع، عاملی شده است برای درک تهدیدها، چالش ها و آسیب های مادی و معنوی خانواده عظیم خود.

پوشاندن ردای عقلانیت و دیانت بر قامت این فرزند بی باک و در حال رشد وجودی را خلق نموده مطالبه گر، آرمان خواه و در عین حال واقع بین که هیچگاه ارزشهای والای انسانی خود را فدای منافع نفسانی نکرده تا وابستگی های گروهی و جناحی زنجیری نشود بر دست و پایشان.

تاریخ همواره حکایت می کند از طبل هایی که صدایشان برای جبهه گیری دو جبهه حق و باطل به صدا در می آید و سایرین همه بازی خوردگان این جدالند، هر چند خود را میدان دارانی قهار بدانند.

آغاز و تشکیل انقلاب اسلامی ایران با حضور تمامی اقشار مردم آن چنان بر این طبل کوبید که صدایش قهقرای گوشهای کرشده سیلی جبر و ستم را به لرزه درآورد و لرزه ر اندام قداره به دستان شرق و غرب عالم از حیث ایدئولوژی و سلاح سرد انداخت و این مهم با همراه شدن امام و امت ممکن شد که تنها در مکتب اسلام شیعی تعریف می یابد و دانشجویان پیش قراولان این لشکرند.

استان ما هرچند با وسعت جغرافیایی اندک اما به پهنای نامتناهی از غیرت، شرافت و صداقت برگرفته از مکتب دینی و روح عشایری جوان مردانه خود تکلیف را به حد وسع به انجام رسانید و شهدایمان تصدیق این مدعایند.

عبرت گرفتن و درس آموختن از تاریخ پیشینیان همواره به ما متذکر می شود، تقابل این دو جبهه تنها با نابودی باطل ممکن خواهد بود لذا بنا به مسئولیت دانشجویی و با شناخت از دشمن حیله گر و دغل باز(در راس آن آمریکا) مواضع خود را در خصوص شرایط حساس و انتخابات این گونه اعلام می داریم:

1-جنبش دانشجویی یعنی فرزندان مردم به نمایندگی از خانواده ولایتمدار، دلیر و غیرتمند استان خود و به رسم گذشته درخشان، حضور در انتخابات را تکلیف و حق خویش می دانند و اعلام می دارد با تمام قوا پای صندوق های رای جهات ایجاد شور و نشاط سیاسی توام با عقلانیت و منطق گفتمانی و دفاع از ارزشهای دینی و انقلابی که در داخل و خارج به آن چشم دوخته اند و دندان طمع تیز کرده اند حاضر می شود و از همه دوست داران نظام و کشور علی رغم اختلافات سلایق و علایق دعوت می کنیم که برای اعتلای کلمه الله و شرکت همه جانبه نیز دعوت می نماییم تا در این کارزار فرهنگی سیاسی حضور حداکثری داشته باشند.

2-همواره اعلام کرده ایم و باز هم اعلام می کنیم بسیج به خصوص بسیج دانشجویی به عنوان یک رهیافت انسانی که به بلندای تاریخ قیام را به انتظار نشسته و بومی این انقلاب مردمی می باشد، هیچ گاه خود را درگیر جناح بازی ها و گروه گرایی ها نکرده و نخواهد کرد، تنها به حفظ ارزشها و آرمان های انقلاب می اندیشد و وظیفه خود را تبیین و شفاف سازی وضعیت موجود با مه شکن بصیرت و ولایت می داند تا سوءاستفاده ها در انتخابات را به صفر برساند(انشاءالله). لذا آمادگی خود جهت ایجاد فضایی گفت و گویی، اخلاقی، منطقی و گفتمان راه اندازی پاتوق های مطالبه گری در دانشگاه ها اعلام می دارد.

3-نامزدهای محترم مجلس شورای اسلامی مواظب باشند قومیت گرایی و فضای عشیره ای را حاکم بر اخلاق،منطق و انتخاب اصلح انقلابی ننمایند که مطمئنا رفتن به چنین سمت و سویی می تواند عواقبی را ایجاد کند که خود آنها از خاتمه دادن به آن عاجز بمانند.لذا توصیه می کنیم رقابت سالم توام با رفاقت و حرکت به سمت مطالبات گفتمانی ناظر بر وظایف نمایندگی و پرهیز از وعده و وعیدهای نامربوط را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

4-فصل الخطاب همه باید قانون باشد و اخلاق انتخاباتی، لذا دست انداختن به قلاب هایی همچون شایعه پراکنی ها و جو سازی ها علیه نهادهای انقلابی و نظارتی که دلسردی مردم را به همراه خواهند داشت و مولد تشنج می باشند، بزرگترین اشتباه و خیانت در حق این مردم و انقلاب است.

5-با توجه اهمیت موضوع و از آنجا که دشمنان اسلام و انقلاب همواره از راهبرد کلان خود در موضوع انتخابات که همان کم رنگ کردن حضور بوده طرفی نسبته اند، تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا فضای انتخاباتی کشور را امنیتی جلوه دهند، لذا هر نوع اقدامی از طرف هر کسی که در راستای امنیتی کردن این فضا باشد محکوم و در راستای خدمت به دشمنان اسلام و انقلاب تلقی می گردد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
بسیج دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عال استان کهگیلویه و بویراحمد

انتهای پیام/
ارسال نظرات