ابراهیم کارخانه ای در گفتگو با بسیج:

اقتصادی که منشا آن خارج از کشور باشد دردی را از کشور دوا نمی کند/اقتصاد عاریتی پیشرفت کشور را تامین نمی کند

اقتصادی که پایه آن بر مبنای سیاست و دیپلماسی خارج از کشور باشد این اقتصاد ریشه دار نخواهد بود؛ ما از ابتدای انقلاب اسلامی بارها این اتفاق ها را دیده ایم که با کوچکترین حرکتی، کشورهای غربی سفرای خودشان را از ایزان فرا خوانده اند و معادلات دیپلماسی آنها با ایران به هم خورده است.
کد خبر: ۸۶۲۸۱۱۵
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
ابراهیم کارخانه ای نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: چشمه اقتصاد کشور باید از درون بجوشد و سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری نیز دقیقا همین رویکرد را دارد.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که ریشه ها و پایه های آن بر اساس توانمندی ها و مزیت های درونی کشور مستحکم می شود.

کارخانه ای خاطرنشان کرد: اقتصادی که منشاء آن خارج از کشور مخصوصا بلوک غرب باشد که ما با آنها چالش سیاسی داریم هیچ دردی را از کشور علاج نمی کند؛ با هر بهانه ای سیاسی که اتفاق می افتد به راحتی معادله های اقتصادی نیز به هم خواهد خورد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقتصادی که پایه آن بر مبنای سیاست و دیپلماسی خارج از کشور باشد این اقتصاد ریشه دار نخواهد بود؛ ما از ابتدای انقلاب اسلامی بارها این اتفاق ها را دیده ایم که با کوچکترین حرکتی، کشورهای غربی سفرای خودشان را از ایزان فرا خوانده اند و معادلات دیپلماسی آنها با ایران به هم خورده است.

وی افزود: نگاه ما باید بر تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی باشد و نباید نگاه ما به آنسوی مرزها باشد؛ اقتصاد عاریتی نمی تواند موجبات توسعه و پیشرفت پایدار اقتصاد کشور را تامین کند.
ارسال نظرات