بخش نخست/ سید محمود نبویان در گفتگو با بسیج:

نگرانی امروز عراقچی درباره آژانس هیچ ارزشی ندارد/2 نفر از 12 بازرس آژانس در پارچین، جاسوس بودند

عضو کمیسیون آموزش مجلس عنوان کرد: اکنون این ابراز نگرانی هیچ ارزشی ندارد؛ آقای عراقچی به جای اینکه الان ابراز نگرانی کند، آن وقتی که مقام معظم رهبری نهی کرده و به تیم هسته ای گفته مبادا مجوز دسترسی به اماکن نظامی دهید باید به فرامین رهبری توجه می‎کرد.
کد خبر: ۸۶۲۷۴۸۹
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
سید محمود نبویان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج  درخصوص اظهارات اخیر سیدعباس عراقچی مبنی بر نگرانی از جاسوسی صنعتی توسط آژانس تصریح کرد: اکنون این ابراز نگرانی هیچ ارزشی ندارد؛ آقای عراقچی به جای اینکه الان ابراز نگرانی کند، آن وقتی که مقام معظم رهبری نهی کرده و به تیم هسته ای گفته مبادا مجوز دسترسی به اماکن نظامی دهید باید به فرامین رهبری توجه می‎کرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: این اظهارات، تایید حرف منتقدانی بود که بیان داشتند آژانس بین المللی انرژی اتمی گزینه مناسبی برای داوری نیست و جاسوس است.

نبویان در توضیح این مطلب بیان کرد: حتی شخص آقای روحانی نیز به این مطلب اشاره می‎کند؛ رئیس جمهور در کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته‎ای صفحه 211 تصریح می‎کند که "در سال 82 تا 84 که مسئول پرونده هسته‎ای بودم، آژانس از ما بازرسی از اماکنی را تقاضا کرده بود که قاعدتا این اماکنی بودند که سرویس‎های اطلاعاتی غرب برای آژانس معین کرده بودند" یعنی صراحتا تصریح می‎کند که افراد آژانس جاسوس هستند.

وی با اشاره به بازدید چند ماه پیش آمانو و 12 مامور آژانس از پارچین تصریح کرد: یکی از معاونین وزارت اطلاعات بیان داشته که در بررسی بین این 12 نفر مامور متوجه شدیم دو نفر از آنها جاسوس است؛ یکی جاسوس سازمان سیا و یکی نیز جاسوس سازمان اطلاعاتی فرانسه بود.

نبویان یادآورشد: مقام معظم رهبری در خصوص برجام فرمودند که ما هزینه دادیم، اما بهتر از این می‎توانستیم عمل کنیم و تاکید کردند که آقایان سیاسی و دیپلمات از دوستان سپاهی یاد بگیرند که ملوانان امریکایی را دستگیر کردند و نسبت به کار سپاهیان می‎فرمایند عالی بود؛ اما ایشان به تیم هسته‎ای اینطور نمی‎گویند.

نماینده مردم تهران درمجلس خاطرنشان کرد: ناموس یک مملکت مسائل نظامی آن است؛ اگر کشور در معرض اندک خطری واقع شود، مسئول آن آقای روحانی، آقای ظریف و آقای عراقچی و تیم هسته‎ای هستند، ملت قطعا یقه مسئولین را خواهد گرفت، آنها باید در پیشگاه ملت پاسخ دهند و یک زمانی ملت ازاین افراد پاسخگویی خواهند کرد.
ارسال نظرات