پلمپ مزارع آبزی پرورانی در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی

مزارع آبزی پرورانی که موارد بهداشتی را رعایت نکنند با هماهنگی دامپزشکی استان زنجان پلمپ و و از ادامه فعالیتشان ممانعت خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۲۶۷۲۱
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، به دلیل اقتصادی بودن فعالیت آبزی پروری بسیاری ازعلاقمندان به این فعالیت، بی آنکه مراحل اداری را طی کنند، اقدام به ساخت وساز بدون رعایت اصول فنی ومهندسی مزارع آبزی پروری کرده اند.

از سوی دیگر این آبزی پروران بدون اینکه مراحل خرید و انتقال بچه ماهی بهداشتی به مزارع مورد نظررا طی کنند، اقدام به خرید، انتقال و رهاسازی بچه ماهی که برخی مواقع آلوده نیزمی باشد به مزارع خود کرده اند که این اقدام آبزی پروران فاقد مجوز، موجب شده تا درصد بازماندگی ماهی از 97 درصد در سال گذشته به 93 درصد طی سالجاری کاهش یابد.

اصول خرید بچه ماهی شامل شناسایی اعتبارو مجوز مراکز تولید کننده بچه ماهی، دریافت گواهی بهداشتی مربوطه و توجه به کشور فروشنده تخم چشم زده است.

به طور معمول آبزی پروران غیرمجاز برای حصول سود اقتصادی بیشتر به این موارد ضروری دقت نمی کنند و از خارج زنجان و حتی استان هایی که درگیر بیماری های مسری آبزیان هستند اقدام به خرید و انتقال بچه ماهی به مزارع می کنند و این آبزی پروران با این کار، سرمایه گذاری خود و سایر آبزی پروران را تحت الشعاع قرار می دهند.

آبزی پروران این استان به حتم برای خرید بچه ماهی با مدیریت امور شیلات استان و کارشناسان شیلات مستقر در جهاد کشاورزی شهرستان ها هماهنگی لازم را انجام دهند و اقدام به خرید آن از مراکز معتبر کنند.

مزارع آبزی پرورانی که موارد بهداشتی را رعایت نکنند با هماهنگی دامپزشکی استان زنجان پلمپ و و از ادامه فعالیتشان ممانعت خواهد شد.

آن دسته از آبزی پرورانی که فاقد هرگونه مجوز فعالیت آبزی پروری در سطح استان هستند با آنها طبق قانون برخورد می شود.

ارسال نظرات