مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد خبر داد:

اخذ پروانه ساخت ۲ نیروگاه خورشیدی در شهرستان اشکذر

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، از اخذ پروانه ساخت 2 نیروگاه خورشیدی در شهرستان اشکذر خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۶۴۳۰
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، محمدحسن صباغ زادگان در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان درباره اهمیت توجه به محیط‌زیست و هوای پاک در استان از بهره‌گیری از انرژی خورشیدی و کاهش مصرف گازوئیل برای سوخت نیروگاه‌ها خبر داد.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر ۱۰ موافقت‌نامه و مجوز با مجموع ۵۹۰ مگاوات انرژی خورشید در نقاط مختلف استان صادرشده است افزود: در شهرستان اشکذر نیز دو شرکت تولید توان سبز و گسترش انرژی نو آتیه مجوز هرکدام ۱۰ مگاوات مجوز احداث دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد همچنین ادامه داد: در حال حاضر در کشور ما نیز تسهیلات خوبی برای تشویق سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی و توسعه تولید انرژی‌های تجدید پذیر در نظر گرفته‌شده است.

** ۹۵ درصد سوخت نیروگاه‌های استان از گاز است

وی درباره جایگزینی گاز به‌جای گازوئیل و سوخت‌های آلوده‌کننده در نیروگاه‌ها نیز گفت: در سال ۹۲ مصرف گاز در نیروگاه‌ها ۷۹ درصد بود که در سال ۹۳ به ۹۳ درصد و امسال و تاکنون به ۹۵ درصد رسیده است.

صیاغ زادگان تأمین برق مطمئن و پایدار برای مشتریان از طریق توسعه و بهره‌برداری بهینه از تأسیسات شبکه برق را در راستای رضایتمندی ذینفعان برشمرد و اضافه کرد: هیچ توسعه‌ای بدون برق امکان‌پذیر نیست ولی معتقدیم با شتاب امروز دنیا نیازمند رشد سیستم‌های نرم‌افزاری و مدیریت مجازی و مدیریت مصرف هستیم.

ارسال نظرات