خسروی :

قراردادهای جدید نفتی نتایج تلخ فساد کرسنت را برای کشور تکرار می‌کند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما با بیان اینکه قراردادهای جدید نفتی کشورمان را به وضعیت قبل از ملی‌ شدن صنعت نفت می‌برد، گفت: قراردادهای جدید نفتی نتایج تلخ فساد کرسنت را برای کشور تکرار می‌کند.
کد خبر: ۸۶۲۵۴۰۷
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۵
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛مجتبی خسروی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما با اشاره به ایرادات قراردادهای جدید نفتی که امکان رقم‌زدن کرسنت دیگری را برای کشور را دارد، اظهار داشت: آن چیزی که مسئولان کشورمان علی‌الخصوص دولت محترم بایستی به آن توجه کند منافع ملی و مردم است.

وی افزود: روزی که آقای روحانی لیست وزرای پیشنهادی را به مجلس برای رای اعتماد معرفی کردند جریانات دانشجویی مختلف نسبت به چند گزینه علی‌الخصوص وزیر پیشنهادی برای وزارت نفت هشدار دادند و این از بی‌تدبیری دولت و عدم توجه برخی از نمایندگان مجلس بود که این خسارت عظیم از بابت برخی مسئولان امروز در پرونده کرسنت به کشور ما تحمیل شد.

این فعال دانشجویی در ادامه گفت: امروز بحث خسارت حضور برخی متهمان پرونده کرسنت در پست وزارت نفت بالغ بر 50 میلیارد دلار شده و این خسارت‌ها روز به روز هم بیشتر می شود. این مسئله اذهان مردم ما را مدت هاست درگیر کرده و لازم و ضروری است که دستگاه قضا و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم به این مسئله ورود کنند و مقصران آن را که خسارات میلیاردی به کشور وارد کردند را به ملت شریف ایران معرفی کرده و با قاطعیت با آنها برخورد کنند.

خسروی تصریح کرد: در کنار پرونده کرسنت و خسارات میلیاردی آن به کشور که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت امروز با قراردادهایی مواجه هستیم که این خسارت‌ها را چند برابر می‌کند و اتفاقات تلخی مثل کرسنت را برای ما رقم می‌زند. متاسفانه قراردادهای جدید نفتی بدون توجه به جایگاه علمی و استقلال کشور و زمینه‌سازی حضور بلند مدت شرکت‌های نفتش بین‌المللی کشور ما را به قبل از ملی‌شدن صنعت نفت می‌برد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما تصریح کرد: از آنجا که این قراردادهای جدید نفتی تعهدات سنگینی را برای کشورمان در سال های آینده ایجاد می‌کند، لازم و ضروری است که مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای نظارتی به مسئولیت قانونی‌شان در این زمینه عمل کنند و نگذارند قراردادهای جدید نفتی به سرنوشت کرسنت مبتلا شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانشجویی نسبت به انفعال مجلس نگرانی و انتقادات فراوانی دارند. انتقاد اول ما به نمایندگانی است که در سال 92 اشکالات عمده پرونده کرسنت و ارتباط وزیر نفت با آن را می‌دانستند و به وی رأی دادند و اشکال دوم ما به این سکوتی است که در قبال این قراردادهای جدید نفتی که خیانت دوباره‌ای به منافع ملی و بیت‌المال است و کسی در مجلس شورای اسلامی در قبال این مسئله مهم موضعی نمی‌گیرد.


ارسال نظرات