به منظور رونق گردشگری در شهرستان‌ها؛

بازی‌های سنتی و بومی شهرهای استان یزد احیا می‌شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: به منظور رونق گردشگری در شهرستان‌های استان یزد، بازی‌های سنتی و بومی این مناطق در قالب جشنواره‌های مختلف احیا می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۵۱۵۲
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سید مصطفی فاطمی با بیان اینکه درصدد رونق و توسعه گردشگری در همه مناطق استان هستیم، اظهار داشت: در هر منطقه باید از ظرفیت‌های موجود برای توسعه و رونق گردشگری و جذب گردشگران به آن مناطق استفاده شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از شهرهای استان یزد و حتی بسیاری از روستاها، از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خوبی برخوردار هستند، افزود: این امر شرایط را برای رونق گردشگری فراهم کرده بنابراین باید با بهسازی و فضاسازی در کنار جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، شرایط را برای جذب گردشگران مهیا کرد.

فاطمی خاطر نشان کرد: علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، جذابیت‌های دیگری نیز باید وجود داشته باشد که سبب جذب گردشگران و ایجاد علاقه‌مندی در آنها برای سفر به مناطق مختلف استان باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد یادآور شد: ترویج و تقویت بازی‌های سنتی و بومی در شهرستان‌های مختلف استان یزد، می‌تواند یکی از این جاذبه‌ها باشد که در استان یزد تلاش شده با برگزاری جشنواره‌هایی، این بازی‌ها را دوباره احیا و معرفی کنیم.

وی بیان کرد:راه‌اندازی بازارچه‌های سنتی، فروش صنایع‌دستی و محصولات کشاورزی، عرصه محصولات محلی و بومی هر شهر و روستا در قالب این بازارچه‌ها و معرفی سوغات مناطق مختلف استان یزد نیز می‌تواند برای گردشگران جالب ‌توجه باشد.

فاطمی تصریح کرد: برای رونق گردشگری در مناطق مختلف استان همچنین باید از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای اطلاع‌رسانی از جاذبه‌ها و برنامه‌های مناطق مختلف استفاده شود ضمن اینکه همکاری راهنمایان گردشگری و استفاده از ظرفیت بلدهای محلی و دوره دیده و مجاز نیز در این امر بسیار حائز اهمیت و راهگشا است.

این مسئول یادآور شد: یکی از مسائل مهم در جذب گردشگر، پیش‌‌بینی محل‌های مناسب برای تفریح و استراحت مسافران و گردشگران است که در این راستا، فضاهای اقامتی در مناطق مختلف استان آماده‌‌سازی و ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر برای اسکان مسافران و گردشگران نیز راه‌اندازی شده است.



ارسال نظرات