خطبه های نماز جمعه دره شهر/

آمریکا به ملت ایران هیچ لطفی نکرده است/ نمایندگان احراز صلاحیت نشده و تأیید صلاحیت نشده راه قانون را در پیش گیرند

کد خبر: ۸۶۲۴۷۵۶
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین قنبربیگی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان دره شهر ضمن اجرای برجام و رفع تحریم های هسته ای از تلاش های مداوم و طاقت فرسای دولت محترم و تیم مذاکره کننده هسته ای که توانستند نتیجه قابل قبولی را از مذاکرات به دست بیاورند تقدیر و تشکر کردند.

حجت الاسلام و المسلمین قنبربیگی گفتند: بعضی ها تلاش میکنند که این امتیازهایی که قرار است آمریکایی ها به ملت ایران بدهند را به عنوان لطف آمریکا معرفی کنند و بگویند که آمریکا در حق ملت ایران لطف کرده که قرار است تحریم ها را بردارد، اما همه باید بدانند که خوی استکباری آمریکا مانع دادن هرگونه امتیازی است و این رو تمام دنیا می دانند. ایشان افزودند آمریکا به ما لطفی نکرده، 8 سال جنگ تحمیلی، جنایات و ترورها و 37 سال تحریم مداوم، حالا قسمتی را از سر اجبار کوتاه آمده است بنابراین نه تنها هیچ لطفی نکرده، جای منت گذاشتن هم ندارد.

امام جمعه شهرستان در شهر علت امتیاز دادن آمریکا را ناشی از دو دلیل دانستند: 1- قابلیت های سرشار ملت ایران که باعث شد قدری از مواضعشان کوتاه بیایند. چرا که قبلا که ما نمی توانستیم اورانیوم غنی سازی کنیم، درخواست می کردیم نمی دادند، 3/5 درصد را هم نمی دادند و بعد وقتی با نیروی جوان و علمی خود اورانیوم با غنای 20 درصد ساختیم مجبور شدند کوتاه بیایند که این نشأت گرفته از همان قابلیت های عظیم عزیزان و جوان های ما بود. 2- تلاش های پیگیرانه دولتمردان که با اتکا به داشته های واقعی خود باعث این پیروزی شد. البته باید به اقتصاد مقاومتی و تلاش علمی گسترده که قابلیت های علمی مملکت را بالا ببرد به طور کامل بپردازیم و در اولویت اول قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از بیانات خود یکی از مسائل مهم برای انسان را داشتن ملاک برای حرکت دانستند: چه در مسیر معنوی و چه در همین دنیای مادی. ایشان ملاک رسیدن به سعادت را خدا، پیامبر، اهل بیت(ع) و در جامعه اسلامی قانون معرفی کردند و افزودند ملاک بعضی منفعت شخصی است که نمی تواند ملاک خوبی باشد و بهترین ملاک عمل در جامعه اسلامی قانون می باشد.

حاج آقا قنبربیگی گریزی هم به بحث انتخابات زدند و گفتند: شورای نگهبان نهاد قانونی درباره ی تأیید و رد صلاحیت هاست. ایشان با توجه به شرکت زیاد نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی که خیلی از آن ها اصلا صلاحیت نداشتند و خود هم از عدم صلاحیتشان آگاه بودند و از طرف هیئت های نظارت رد صلاحیت شدند هدف آن ها را انداختن توپ در زمین شورای نگهبان دانست تا نگاه خارج از کشور را به سوی شورای نگهبان سوق دهند و بگویند که شورای نگهبان خیلی ها را رد کرد که البته باید هم رد می شدند.

حجت الاسلام و المسلمین قنبربیگی در مورد نامزدهای تأیید نشده و احراز صلاحیت نشده شهرستان گفت: نامزدهای محترم راه قانون را در پیش گیرند و ادله خود را از طریق قانون به شورای نگهبان تحویل دهند تا بررسی شود و چه بسا عده ای تأیید شوند و چه بسا عده ای تأیید نشوند. الا ای حال ملاک قانون است اگر کسی تأیید نشد باید ملتزم قانون باشد و ملتزم به نظر شورای نگهبان.

ایشان در آخر بیانات خود ضمن تبریک هفته حفاظت محیط زیست گفتند: حافظان محیط زیست کسانی هستند که از این امانت های الهی به زیبایی حفاظت می کنند و همه ی ما باید امانتدار خوبی در حفظ این امانت الهی باشیم و به خوبی به نسل بعد تحویل دهیم.

ارسال نظرات