جانشین فرمانده سپاه سنندج در مراسم یادواره شهدای 28 دی؛

مقاومت، بصیرت و شجاعت مردم عامل بمباران 28 دیماه سنندج بود

کارنامه درخشان مقاومت؛ بصیرت و شجاعت مردم استان کردستان در تمامی صحنه های انقلاب موجب یکی از جنایات جنگ در بمباران 28 دی سنندج شد.
کد خبر: ۸۶۲۲۸۸۵
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، عیسی رحیم زاده جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سنندج در مراسم یادواره شهدای 28 دی سنندج با بیان اینکه تعداد شهدای  شهرستان سنندج 1500 شهید گلگون کفن می باشد، اظهار داشت: مردم شهید پرور سنندج در 28 دی ماه سال 65 بر اثر بمباران رژیم بعث عراق بیش از 220 شهید و 126 جانباز که بیشتر آنها زنان و کودکان بی گناه بودند را تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی نمودند.

وی به دستگیری تفنگداران آمریکایی توسط سپاه پاسداران در آب‌های خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این توفیق پیروزمندانه به دشمنان ثابت کرد آنجا که پای استقلال و عزت ایران اسلامی در میان باشد لحظه ای از خواسته‌های خود کوتاه نمی‌آید.

وی بیان داشت: امروزه به برکت انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر موج بیداری اسلامی در تمام دنیا شکل گرفته است امری که هیچ کس به آن فکر نمی کرد.

وی گفت: کارنامه درخشان ایستادگی، مقاومت، بصیرت و شجاعت مردم  استان کردستان در تمامی صحنه های انقلاب و جنگ تحمیلی موجب شد یکی از جنایات در جریان جنگ تحمیلی در بمباران 28 دی سنندج به وقوع بپیوند.

رحیم زاده تصریح کرد: در این روز سکوت و آرامش شهر سنندج شکست و 18 نقطه سنندج در فاصله کمتر از پنج دقیقه توسط پنج بمب افکن های رژیم بعث عراق مورد حمله ناجوانمردانه قرار گرفت و 343 نفر از اقشار مردم به خاک و خون کشیده شدند که هنوز هم آثار آن در کوچه پس کوچه های شهر خودنمایی می کند.

در 28 دی ماه 1365 ، 220 نفر از مردمان کرد سنندج بر اثر بمباران هوایی حکومت بعث عراق به شهادت رسیدند که از این تعداد 90 نفر از آنان زنان و دختران سنندجی بودند،  این روز به عنوان یکی از نمونه‌های مقاومت مردم ایران در تاریخ این مرز و بوم ثبت گردیده است.

در طول هشت سال دفاع مقدس شهرها و روستاهای مرزی استان کردستان همواره زیر آماج توپخانه دشمن قرار داشت و حاصل آن بمباران ها تقدیم صدها شهید و جانباز به انقلاب اسلامی بود.

بعد از گذشت سالها از بمباران شهر سنندج در 28 دی ماه هنوز هم در معابر و خیابان های شهر یادگارهای آن روز خودنمایی می کنند.

روز 28 دی امسال از سوی سازمان بسیج مستضعفین و به پیشنهاد ناحیه سپاه سنندج به عنوان روز شاخص شهرستان معرفی شده است.

گفتنی است در ابتدای مراسم نیز پیام  حجت الاسلام شهيدی معاون رئيس جمهوری و رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ایثارگران کشور به یادواره شهدای 28 دیماه سنندج قرائت شد.
 

مراسم یادواره شهدای 28 دی سنندج به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 28 دی ماه سال 65 سنندج  پیش از ظهر امروز با حضور عموم مردم، روحانیون،بسیجیان، مسئولان استانی، فرماندهان انتظامی و نظامی استان و خانواده معزز شهدای 28 دی در سالن شهدای گمنام سنندج و با همکاری ناحیه سپاه سنندج، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کُردستان، بنیاد شهید و امورز ایثارگران کُردستان و شهرداری سنندج برگزار شد.

ارسال نظرات