زنان می توانند اکثریت کرسی مجلس را بدست آورند

رئیس مجلس لوکزامبورگ در دیدارمان گفتند که تعداد خانم‌ها در مجلس ایران مانند مجلس لوکزامبورگ کم است، بنده هم گفتم که در قانون اساسی ایران زن و مرد برابرند و می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، حتی زنان می‌توانند اکثریت کرسی‌های مجلس را به دست آورند،
کد خبر: ۸۶۲۲۵۸۰
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۲


به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رئیس مجلس  تصریح کرد: بخش پایانی مذاکرات هم مربوط به حضور زنان در پارلمان ایران بود، آقای رئیس مجلس لوکزامبورگ در دیدارمان گفتند که تعداد خانم‌ها در مجلس ایران مانند مجلس لوکزامبورگ کم است، بنده هم گفتم که در قانون اساسی ایران زن و مرد برابرند و می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، حتی زنان می‌توانند اکثریت کرسی‌های مجلس را به دست آورند، امیدواریم شاهد حضور بیشتر زنان در مجلس آینده کشورمان باشیم.

رئیس مجلس ابراز امیدواری کرد که سفر رئیس مجلس لوکزامبورگ به ایران گام خوبی برای سرمایه‌گذاری‌های دوجانبه در آستانه برداشتن تحریم‌ها باشد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (شنبه) در سخنانی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس مجلس لوکزامبورگ اظهار داشت: امروز مذاکرات بسیار خوب و سازنده‌ای با رئیس مجلس لوکزامبورگ و هیات همراهش در سفرشان به تهران داشتیم، در این مذاکرات درباره گسترش روابط پارلمانی میان دو کشور و همچنین راهکارهای استفاده بیشتر از تجربیات یکدیگر بحث و تبادل نظر کردیم.

وی با بیان اینکه نمایندگی از کمیسیون امنیت ملی و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس امروز با هیات آقای رئیس لوکزامبورگ مذاکراتی خواهند داشت، افزود: کشور لوکزامبورگ در زمینه بانکداری و صندوق سرمایه‌گذاری و همکاری‌های مالی از تجربه بسیار خوبی برخوردار است، ما در مورد این موارد هم مذاکرات خوبی داشتیم. همچنین مذاکرات ما به زمینه‌ها و راهکارهای سرمایه‌گذاری‌ها نیز معطوف بود، رئیس بانک مرکزی نیز امروز با آقای رئیس لوکزامبورگ مذاکراتی در زمینه بانکداری خواهد داشت.

لاریجانی یادآور شد: رئیس سفر رئیس مجلس لوکزامبورگ در ایران در ابتدای سال جدید میلادی انجام شد که با روزی که مذاکرات نهایی برای برداشتن تحریم‌ها در حال انجام است، همراه شده است که ما این موضوع را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این مذاکرات گام خوبی برای سرمایه‌گذاری‌ها و روابط دو جانبه ایجاد کند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: بخشی از مذاکرات هم مربوط به مسائل منطقه‌ای و بحران‌های منطقه‌ای و مشکلاتی که تروریسم برای خاورمیانه ایجاد کرده، مربوط بود،‌ طرفین معتقد بودیم اراده قوی برای مبارزه با تروریسم در عرصه بین‌المللی نیاز است.

رئیس مجلس همچنین تصریح کرد: بخش پایانی مذاکرات هم مربوط به حضور زنان در پارلمان ایران بود، آقای رئیس مجلس لوکزامبورگ در دیدارمان گفتند که تعداد خانم‌ها در مجلس ایران مانند مجلس لوکزامبورگ کم است، بنده هم گفتم که در قانون اساسی ایران زن و مرد برابرند و می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، حتی زنان می‌توانند اکثریت کرسی‌های مجلس را به دست آورند، امیدواریم شاهد حضور بیشتر زنان در مجلس آینده کشورمان باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رئیس مجلس لوکزامبورگ و هیات همراهش میهمانان عزیزی برای ما هستند و امیدواریم مذاکرات هیات پارلمانی لوکزامبورگ در سفر به تهران شروع خوبی پس از تحریم‌ها و گسترش روابط میان ایران و لوکزامبورگ باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها