خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان شرقی:

سراب باید شهرستانی توسعه‌یافته باشد

استاندار آذربایجان شرقی بر تحقق اهداف سند تدبیر توسعه سراب به عنوان نقشه راه توسعه و پیشرفت این شهرستان تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۲۱۹۶۴
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استانداری، اسماعیل جبارزاده در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با کمیته برنامه‌ریزی سراب، افزود: امیدواریم با تلاش مسئولان و تحقق برنامه‌های توسعه، سراب به عنوان یکی از ویترین‌های آذربایجان شرقی به شهرستانی توسعه‌یافته تبدیل شود.

وی در ادامه با تاکید بر تسریع عملیات اجرایی بیمارستان 160 تخت‌خوابی سراب به عنوان یکی از طرحهای مصوب سفر رئیس جمهور به استان، گفت: با توجه به این که بیمارستان موجود پاسخگوی نیاز شهرستان نیست تلاش می‌کنیم بیمارستان جدید در کمترین زمان به پایان برسد.

جبارزاده با اشاره به پیشرفت فیزیکی 90درصدی این طرح، تاکید کرد: برای بهره‌برداری مناسب از این بیمارستان باید نظرات دانشگاه علوم پزشکی در ساخت آن لحاظ شود.

وی افزود: بخش اورژانس و درمانگاه بیمارستان سراب در وضعیت موجود تحویل دانشگاه علوم پزشکی می‌شود تا تغییرات لازم مطابق با آخرین روش‌های درمانی در آن اعمال شود و عملیات اجرایی بقیه بخش‌ها طبق برنامه ادامه خواهد یافت.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص بزرگراه سراب- بستان‌آباد نیز گفت: 12کیلومتر از این بزرگراه آماده بهره‌برداری است و لازم است معاونت عمرانی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای تامین اعتبار نصب گاردریل در این قطعه پیگیری کنند.

وی با اشاره به نقش موثر این بزرگراه در کاهش تلفات جاده‌ای و رفاه مردم، بر تسریع در اجرای قطعات بعدی آن تاکید کرد و گفت: اجرای این طرح نیاز به همکاری و کار تیمی همه مدیران دارد و دستگاه‌های اجرایی باید در تملک و آزادسازی مسیر آن همکاری کنند.

جبارزاده در ادامه بر تحقق مناطق گردشگری سراب تاکید کرد و گفت: نباید به بهانه حفاظت از محیط زیست مانع از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری شویم چون این دو موضوع منافاتی با هم ندارند.

وی افزود: شرط اول سرمایه‌گذاری، حفظ محیط زیست و رعایت حقوق مردم است و توسعه مناطق گردشگری باید با رعایت مسایل زیست‌محیطی انجام شود.

دکتر جبارزاده با تاکید بر عملیاتی شدن طرح های سند تدبیر توسعه سراب در حوزه گردشگری، گفت: هیچ کس راضی به تخریب محیط زیست نیست، ولی این امر نباید مانع توسعه در بخش گردشگری شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر اجرای کامل مصوبات دولت در خصوص خرید تضمینی محصولات کشاورزی در استان تاکید و بیان کرد: جهاد کشاورزی و شرکت‌های تابعه موظف به رعایت دستورالعمل‌های خرید تضمینی هستند، و انتظار داریم تا جایی که امکان دارد این دستورالعمل‌ها به نفع کشاورزان اجرا شود.

وی در عین حال گفت: البته کشاورزان نیز باید محصول سالم تولید کنند چراکه تولید غذای سالم هم ضرورت مصرف داخلی و هم صادرات است.
جبارزاده خواستار اعمال حاکمیت سازمان جهاد کشاورزی در این خصوص شد و گفت: برنامه‌های ترویجی و آموزشی برای کشاورزان استان در حد قابل توجهی انجام می‌شود و کشاورزان باید الگوهای ارایه شده از سوی کارشناسان را رعایت کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت فعالیت بخش خصوصی و نقش تاثیرگذار آن در ایجاد اشتغال، گفت: در بحث اشتغال، آمار بیکاران مهم نیست، بلکه تعداد بیکارانی که توانسته‌ایم صاحب شغل کنیم مهم است.

وی ابراز امیدواری کرد با عملیاتی شدن برجام و گشوده شدن فضای جدید اقتصادی برای حضور بخش خصوصی، شاهد رونق اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان باشیم.

دکتر جبارزاده در خصوص طرح نفلین‌سینیت سراب نیز گفت: پیشرفت این طرح راضی‌کننده است و طبق قولی که وزارت صنعت داده این طرح با سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی اجرا خواهد شد.

وی بر مشارکت دانشگاهیان و 400 عضو هیات علمی دانشگاه‌های سراب در توسعه این شهرستان نیز تاکید کرد و گفت: مسایل و مشکلات شهرستان قابل حل است به شرطی که اعضای هیات علمی تنها به تدریس تئوری اکتفا نکنند و در جهت توسعه شهرستان در کنار مدیران اجرایی باشند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان این که سراب در مسیر ارتباطی با استان اردبیل قرار دارد و منطقه عبور مسافران زیادی است، گفت: باید جاذبه‌هایی ایجاد کنیم که مسافران برای توقف در این شهر ترغیب شوند که این کار علاوه بر رونق اقتصادی منطقه و افزایش درآمد مردم، در توسعه بخش گردشگری نیز تاثیرگذار است.

وی همچنین بر حمایت از کارخانه سراب‌بافت، تبدیل مجتمع فرهنگی هنری سراب به سینمای دیجیتال، ایجاد مدرسه در منطقه عشایری لاله‌قبا و حفظ جایگاه سراب در بخش کشاورزی تاکید کرد.

جبارزاده همچنین سراب را یکی از شهرستان‌های فوق‌العاده امن استان دانست و از همه دستگاه‌های دخیل در حوزه امنیت و اعضای شورای تامین این شهرستان قدردانی کرد.

ئییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی هم در این نشست با اشاره به اجرای 110 طرح عمرانی در سراب، گفت: برای این طرح ها در سال جاری 31میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و 20میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته و علاوه بر آن ها، بیش از 50میلیارد تومان طرح در حوزه عمران روستایی نیز در حال اجراست.

داود بهبودی با اشاره به هسته‌های کلیدی سند تدبیر توسعه سراب در بخش‌های گردشگری، کشاورزی و معدن، گفت: برای توسعه این شهرستان، نوسازی روش‌های کشاورزی، تشکیل صنایع معدنی و مناطق گردشگری و مهم‌تر از آن ارایه خدمات تخصصی و مدرن در این حوزه‌ها ضروری است.

فرماندار سراب نیز گزارشی از وضعیت شاخص‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و پیشرفت اجرایی سند تدبیر توسعه این شهرستان ارایه کرد.

داود گرشاسبی با اشاره به ظرفیت‌ها و تنگناهای توسعه سراب، از کمبود زیرساخت‌های حمل و نقل، کمبود صنایع فراوری مواد معدنی و محصولات کشاورزی، واقع شدن بسیاری از معادن و مناطق گردشگری شهرستان در مناطق حفاظت شده زیست محیطی و عدم وجود مجتمع فرهنگی هنری در خور شهرستان به عنوان مهم‌ترین مشکلات شهرستان سراب نام برد.

وی همچنین خواستار تسریع در ساخت بیمارستان سراب و بزرگراه سراب- بستان‌آباد، تامین اعتبار لازم برای ترمیم سد قیصرق و لای‌روبی رودخانه‌های شهرستان، ساخت مدرسه در منطقه عشایرنشین لاله‌قبا و ساختمان دانشکده علوم پزشکی سراب شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها