كارشناس امور فرهنگي:

باورمندي معضل اعتياد در جامعه كنوني ضروري است

يك كارشناس امور فرهنگي با تأكيد بر اينكه باورمندي معضل اعتياد در جامعه كنوني جهت پيشگيري از اين مسئله ضروري است، گفت: پيوست نگاري فرهنگي دستگاه‌ها گامي موثر در مبارزه اجتماعي با مواد مخدر است.
کد خبر: ۸۶۲۱۸۰۲
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدي زماني  اظهارداشت: مهمترين موضوع در مبارزه با اعتياد و موادر مخدر مسئله "باور" است كه بايد به صورت جدي و با نگاه عميق در مردم و مسئولان شكل گيرد. اين موضوع در حال حاضر براي بسياري از افراد دغدغه نيست و همه بايد بدانند كه خود و خانواده‌هايشان مصون از اعتياد نيستند و زماني ممكن است گرفتار اين مسئله به صورت مستقيم و غير مستقيم شوند.


وي افزود: باورمندي معضل اعتياد در جامعه كنوني ضروري است و با انجام اقدامات فرهنگي و اجتماعي مي‌توان افراد جامعه را نسبت به مسئله مبارزه با مواد مخدر و اعتياد باورمند سازيم. بنابراين از مهمترين راهكارها جهت اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر باورمندسازي مردم و مسئولان است.

زماني ادامه داد: كميسيون اجتماعي و پيوست نگاري شوراي انقلاب فرهنگي مي‌تواند در زمينه نهادينه كردن مبارزه اجتماعي با اعتياد و مواد مخدر مشاركت داشته باشد. پيوست نگاري فرهنگي براي هر سازماني پيشنهاد شده و اين مسئله مي‌تواند بسيار در جهت اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر موثر واقع شود.

زماني به موضوع تعامل ستاد مبارزه با مواد مخدر با ساير دستگاه‌ها جهت ايجاد پيوست فرهنگي مبارزه با اعتياد و مواد مخدر عنوان كرد: اين تعامل در تهيه طرح پيوست فرهنگي پيشگري از اعتياد حائز اهميت است البته دستگاه‌هاي ديگر همچون مجلس نيز نقش مهي در اين رابطه داشته كه به نظرم مجلس به اندازه كافي در اين حوزه ورود نيافته است در حاليكه با فعاليت آن مي‌توانيم خيلي سريع‌تر به نتايج مطلوب جهت پيشگيري از اعتياد و كاهش آن در جامعه دست يابيم.

وي با بيان اينكه برخورد سلبي و موضوعات پيرامون آن پيش نياز مهندسي فرهنگي در كشور است، گفت: براي تبين مهندسي فرهنگي در كشور يكي از بخش‌هاي پيش نياز جنبه ‌هاي سلبي مبارزه با مواد مخدر است كه به عنوان پيش درآمدي در اين موضوع بايد مد نظر قرار گرفته و مورد غفلت واقع نشود.

زماني با اشاره به اينكه دو مجموعه مهندسي فرهنگي و كميسيون اجتماعي شوراي انقلاب فرهنگي مي‌تواند نقش بسيار مهمي در مبارزه اجتماعي با اعتياد و مواد مخدر داشته باشد، اظهارداشت: برگزاري جلساتي پيرامون اين مسئله با ستاد مبارزه با مواد مخدر لازم بوده و مي‌تواند در پيشبرد اهداف ميسر واقع شود.

زماني تأكيد كرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر براي انجام كار دقيق، علمي و همه جانبه بايد طرحي را به شوراي انقلاب فرهنگي ارائه دهد و سپس شورا با برنامه ريزي كامل در پيشگيري از اعتياد و اقدامات لازم همكاري‌هاي بيشتري را به انجام رساند.

وي با اشاره به اينكه نوع زبان و به عبارتي نحوه گفتگو در پيشگيري از اعتياد و آموزش به افراد مهم است، گفت: مخاطب بايد با آموزش خود را به جاي معتاد فرض كند تا بتواند در مبارزه با مواد مخدر سهيم باشد و تهيه كليپ‌هاي تأثير گذار به صورت مستقيم و استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي همچون تلگرام در اين زمينه و كاهش اعتياد موثر است و سبب مي‌شود فرد عمق فاجعه اعتياد را درك كند و علاوه بر اينكه خود به سمت اين دام گرايش نيافته بلكه درصدد مبارزه با آن بر مي‌آيد.

در پايان ضمن ابراز اميدواري نسبت باورمندي مردم و اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر در جهت كاهش اعتياد و گرفتار نشدن جوانان و نوجوانان در دام، خاطر نشان كرد: آموزش پيشگيري از اعتياد بايد به صورت مستقيم، ملموس و تخصصي باشد تا بتوانيم به نتيجه مثبت در اين زمينه دست يابيم.


ارسال نظرات