صدای خبرنگاری که ماندگار شد

رعد کوبنده نوای غلام رضا که مردم آبادان بشتابيد.دشمن تا دروازه‌هاي شهر آمده است. عراقي‌ها تا ايستگاه هفت رسيده‌اند. بشتابيد و از شهرتان دفاع كنيد.
کد خبر: ۸۶۱۹۹۳۷
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

غلام رضا رهبر؛ از جمله خبرنگاران نام‌آشناي كشورمان در دوران دفاع مقدس است كه همیشه دوربین به دست با تیم خبری اش در جبهه های جنوبی کشور مشغول تصویربرداری و ارسال اخبار جنگ برای صداو سیما بود.

غلام رضا صدای خوب و دلنشین ، تنظیم و قرائت سریع خبر بدون نوشتن بر روی کاغذ را از پدر که در صدا و سیما کار میکرد به ارث برده بود.

شجاعت غلام رضا تولید خبر و گزارش های موفق اورا در پی داشت.

گزارش انهدام سکوی الاميه و البكرخلیج فارس و رعد کوبنده نوای غلام رضا که مردم آبادان بشتابيد. دشمن تا دروازه‌هاي شهر آمده است. عراقي‌ها تا ايستگاه هفت رسيده‌اند. بشتابيد و از شهرتان دفاع كنيد... برای مردم شهر آشناست.

عمليات كربلاي5 در 19 دی سال 65 شروع شده بود چون امكان فيلمبرداري از منطقه شلمچه نبود، غلام رضا به همراه دو نفر از بچه های خبرنگار به دشت عباس می روند غلام رضا بعد از مدتی ،دیگر با بچه ها نبود...

برخي از افراد كه غلامرضا را نمي‌شناختند گفتند كه رهبرجازده و كاررا رها كرده است. می گفتند غلام رضا ازعمليات ترسيده و فرار كرده اما دوستانی که همراهش بودند و او را می شناختند این حرفا را انکار کردند گذشت و كمي بعد خبررسيد غلامرضا به همراه نيروهاي شناسايي به خط مقدم رفته و همانجا شهيد شده است. او نه تنها فرارنكرده بود، بلكه براي تهيه گزارش بهتر جلوترهم رفته بود.

دكتر شهرام ناظريان كه متخصص سوانح سوختگي در اهواز بود می گوید: به شهيد رهبر که بر اثر انفجار گلوله خمپاره سوخته بود گفتم که باید تهران بروي و او مي‌گفت نه پانسمان كن دوباره مي‌خواهم به جبهه برگردم. واین شجاعت شهید خبرنگار از خطه آبادان بود.

ارسال نظرات