خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در قزوین:

جایگاه رسانه در جمهوری اسلامی و چگونگی کارکرد آن به صورت برجسته‌تر قابل مشاهده است

کد خبر: ۸۶۱۹۸۹۵
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه استان قزوین در حاشیه یازدهمین همایش بسیج رسانه که به مناسبت سالروز شهادت خبرنگار بسیجی، غلامرضا رهبر و گرامیداشت روز بسیج رسانه در 21 دی‌ماه در سالن اجتماعات قائم شهرداری قزوین برگزار شد،با اشاره به اهمیت فعالیت اصحاب رسانه و لزوم توجه آن‌ها به امور فرهنگی اظهار کرد: نیروهای فعال در این عرصه در صورتی که رسالت خود را به نحو مطلوب دنبال کنند و جایگاه خود را بدانند، می‌توانند نقش برجسته‌ای در توسعه اهداف انقلاب اسلامی ایفا کنند.

وی بیان کرد: اصحاب رسانه یک رسالت الهی از سوی خداوند بر عهده گرفتند که در امور گوناگون مورد نیاز جامعه حضور یافته و نیازهای فکری اقشار مردمی را با استفاده از قلم و اخبار خود تأمین می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خبرنگاران توانمند امروز جامعه، ظرفیت گسترده‌ای برای پوشش خبری و مقابله با اهداف استکباری دشمنان دارند، ادامه داد: نیروهای توانمند این عرصه با حضور در فعالیت‌های انقلابی از سال‌ها پیش تاکنون توانستند نیاز فکری، فرهنگی و غیره جامعه را برآورده کنند.

این مسئول با اشاره به ضرورت تداوم فعالیت‌های انقلابی خبرنگاران و افزایش بصیرت اصحاب رسانه در جامعه اضافه کرد: خداوند در آیه‌ای از قرآن بر این نکته تأکید دارد که هر انسان مؤمن باید مبلغ دستورات و فرامین خداوند شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین مطرح کرد: هر انسان مؤمن توانایی این امر را دارد که رسالت الهی را تبلیغ کرده و زمینه‌ای برای ترویج امور دینی و فرهنگی و تحقق فرامین خداوند در بین اقوام و اقشار مختلف مردم شود.

عابدینی با اشاره به چیستی رسالت الهی تصریح کرد: به داد مظلومان رسیدن، نشر معارف توحیدی و الهی، زمینه‌سازی عدل و قسط جهانی و بازگشت انسان به فطرت و اصل وجودی خود بخشی از رسالت الهی بوده که بر عهده انسان‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: تحکیم پایه‌های بندگی و عبادت نیز یکی دیگر از ویژگی‌های قابل ارائه در حوزه رسالت الهی محسوب می‌شود که می‌تواند از سوی خبرنگاران و اصحاب رسانه مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: یک فرد فعال در امور رسانه‌ای به شخصی اطلاق می‌شود که بکوشد تا رسالت الهی را در جامعه گسترش داده و امور یاد شده را به نحو مطلوب و با استفاده از نکات آموزنده بین مردم ترویج دهد.

عابدینی اظهار داشت: این نکات، ویژگی‌های یک خبرنگار توانمند است که علاقه دارد در راه صحیح فعالیت داشته باشد و اقدامات لازم را در زمینه ارتقای کمی و کیفی ظرفیت‌های فرهنگی، سیاسی، دینی و اقتصادی در جامعه انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین مطرح کرد: اصحاب رسانه با شناخت مسیر صحیح و تلاش برای توسعه توان خود در امور فرهنگی و دینی می‌توانند بخش قابل توجهی از نیازهای جامعه را تأمین کرده و مشکلات و نیازهای اقشار مردمی را رفع کنند.

وی بیان کرد: اکنون در شرایطی که کشورهای غربی و نظام سلطه به صورت گسترده از ابزارهای رسانه‌ای در راستای منافع خود استفاده می‌کنند، نقش و جایگاه رسانه در جمهوری اسلامی ایران و چگونگی کارکرد آن به صورت برجسته‌تر قابل مشاهده است.

عابدینی خاطرنشان کرد: رسانه‌های وابسته به غرب بسیاری از حقایق و واقعیت‌های جهان را به مردم نشان نمی‌دهند و امور گوناگونی که به خصوص در جهان اسلام صورت می‌گیرد به صورت شفاف برای مردم به تصویر نمی‌کشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: در شرایطی که نظام سلطه قصد دارد عنوان «هرکه زورش بیش، حقش بیشتر» را در جامعه ترویج دهد و از توان خود در انحراف افکار عمومی جهان بهره‌برداری کند، اصحاب رسانه در جمهوری اسلامی ایران باید جایگاه واقعی خود را یافته و در مسیر مناسب گام بردارند و قلم بزنند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها