برگزاری پنجمین کارگروه علمی کردن کشاورزی در شهرستان خدابنده

پنجمین کارگروه علمی کردن کشاورزی در شهرستان خدابنده با حضور مسئول سازمان بسیج کشاورزی و مهندسین استان زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۸۶۶۷
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، پنجمین کارگروه علمی کردن کشاورزی در شهرستان خدابنده با حضور مسئول سازمان بسیج کشاورزی و مهندسین استان زنجان، فرمانده سپاه ناحیه خدابنده، فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج و کارشناسان طرح بسیج همگام با کشاورز برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج کشاورزی و مهندسین استان زنجان با بیان اینکه وزارت نیرو متولی تامین آب مصرفی است، گفت: تامین آب به عهده سازمان جهاد کشاورزی نیست، اما در مباحثی که مربوط به بخش کشاورزی است، اقدامات لازم انجام می‌شود.

علی جعفری با اشاره به ارائه راهکارهای عملیاتی در بخش کشاورزی افزود: انتقاد از برخی مسائل خوب است، اما پیدا کردن راهکار عملی برای رفع نواقص بهتر است..

وی در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت مصرف آب در استان زنجان بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد که زنجان در بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین مصرف کنندگان است.

وی با بیان اینکه تامین آب وظیفه جهاد کشاورزی نیست، گفت: این سازمان وظیفه مدیریت آب را در بخش کشاورزی عهده‌دار است و در این راستا اقدامات لازم را انجام داده است.

جعفری با بیان اینکه در بخش کشاورزی هر کس باید برنامه‌های خودش را دنبال کند، تصریح کرد: در صورتی که ارتباط نزدیکی بین هواشناسی و کشاورز باشد، با پیش‌بینی هوا می‌توان به کشاورزان در حفظ محصولات کمک کرد.

وی با بیان اینکه راهکارهای عملیاتی در این بخش به صورت کوتاه و بلند مدت قابلیت اجرا دارد، اضافه کرد: باید به صورت تشویقی و تضمینی از کشاورزان برای همکاری در این بخش دعوت کرد.

در ادامه نیز اعضای جلسه با ارائه راهکارهای عملیاتی در زمینه مصرف بهینه آب و مشکلات موجود در بخش کشاورزی خواستار حمایت بیشتر سازمان جهاد کشاورزی از کشاورزان و اجرایی کردن الگوهای عملیاتی در این بخش شدند.

گفتنی است، در این کارگروه ضمن بررسی مسائل و مشکلات پیشروی علمی کردن کشاورزی و طرح بسیج همگام با کشاورز خدابنده با حضور کارشناسان مربی انجام ۵ شبکه همگام با کشاورز نیز در اولویت برنامه های سه ماهه چهارم قرار گرفت.

همچنین مقرر گردید همایش علمی کردن کشاورزی با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در دهه مبارک فجر برگزار شود.

ارسال نظرات