خبرهای داغ:
امام جمعه تاکستان:

شورای نگهبان اجازه ورود افراد ناصالح به عرصه انتخابات را ندهد

امام جمعه تاکستان گفت: اعضای شورای نگهبان نباید اجازه دهند تا افراد ناصالح به مجلس شورای اسلامی یا مجلس خبرگان رهبری راه پیدا کنند یا اینکه افراد صالح از این دو عرصه حساس دفع شوند.
کد خبر: ۸۶۱۸۰۸۸
|
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از تاکستان، آیت الله اسلامی امام جمعه تاکستان در خطبه های این هفته نماز حمعه با اشاره به موضوع نفوذ و لزوم افزایش آگاهی اقشار مردمی در این خصوص تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب جلوگیری از نفوذ افراد ناصالح در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری امری ضروری دانستند که هر فرد در صورت داشتن صلاحیت لازم و صالح بودن، باید به این مجلس راه یابد، و اگر کسی توانایی حضور در چنین مکانی نداشت، نباید اجازه حضور پیدا کند.

وی گفت: حضور مردم انقلابی این شهر برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه امامت در جامعه اظهار کرد: توجه به این ویژگی برجسته دینی که جزو مهمترین ارزش‌ها و اصول اسلامی محسوب می‌شود نقش برجسته‌ای در حفظ باورهای اعتقادی مردم دارد.

اسلامی بیان کرد: گرایش مردم و اقشار مختلف جامعه به قواعدی که در موضوع و تعریف تقوا بگنجد مانع از بروز انحراف در عقاید، اخلاق و فعالیت‌های اجتماعی آن‌ها می‌شود.

امام جمعه شهر تاکستان با اشاره به خباثت‌های رژیم آل سعود در قطع رابطه با جمهوری اسلامی ایران و انجام جنایت‌های مختلف عنوان کرد: این خاندان با تسلط بر منابع و ثروت‌های کشور عربستان اقدام به جنایت‌هایی کردند که بسیار دردآور است.

اسلامی تصریح کرد: به شهادت رساندن آیت‌الله نمر باقرالنمر رهبر شیعیان عربستان یکی از جنایت‌های برجسته روزهای اخیر رژیم آل سعود می‌باشد که از سوی عموم مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه شهر تاکستان مطرح کرد: همچنین رحلت یافتن آیت‌الله حکیم که از مراجع عالیقدر شیعه بود و در سال 1390 هجری قمری فوت کرد نیز برای مذاهب اسلامی به خصوص شیعیان ضایعه بزرگی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه روزنامه اطلاعات در زمان طاغوت شاهنشاهی، امام خمینی مرجع تقلید مردم و رهبر شیعیان را مورد جسارت قرار داد، یادآور شد: رژیم شاهنشاهی با زور و تزویر در برابر باورها و اعتقادات مردم ایستادگی می‌کرد و در این راستا از ابزارهای مختلف رسانه‌ای و غیره نیز بهره می‌برد.

اسلامی با اشاره به دیدار ائمه جمعه کشور با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ایشان در بیانات خود، نماز جمعه را یکی از برجسته‌ترین عرصه‌های دینی و معنوی دانستند که می‌تواند انسان را پس از حضور در این نماز و شنیدن خطبه‌ها، از نظر بصیرتی تقویت کند.

امام جمعه شهر تاکستان مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب بر این باور هستند که نماز جمعه باید به گونه‌ای باشد که اقشار جامعه را از نظر ایمانی تقویت کند و موجب رشد معنوی آن‌ها شود و برای دستیابی به این مهم، ائمه جمعه نباید مانند یک مدیر با مردم برخورد داشته باشند بلکه لازم است از یک رفتار صمیمانه و همراه با مهربانی، اقشار مختلف را به سوی خود جذب کنند زیرا اگر چنین برخوردی را در جامعه شاهد باشیم، مردم به قرارگاه ایمان و معنویت می‌رسند.

وی افزود: مقام معظم رهبری به این موضوع نیز اشاره داشتند که ائمه جمعه لازم است از بیان شیوا و جذاب در خطبه‌های خود استفاده کنند و تنها با دعوت جوانان به نماز جمعه، اتفاق مطلوب نمی‌افتد.

امام جمعه شهر تاکستان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، ائمه جمعه سراسر کشور را به استفاده از بیانات قرآنی، آیات و روایات اسلامی و احادیثی که برای مردم جذاب باشد سفارش کردند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری موضوع نفوذ را در تمام رده‌ها خطرناک و قابل بررسی دانستند، بیان کرد: دو انتخابات پیش رو با توجه به جایگاه و اهمیتی که دارند بیش از سایر عرصه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه شهر تاکستان عنوان کرد: اعضای شورای نگهبان مسئولیت کلیدی و محوری بر عهده دارند و نباید اجازه دهند تا افراد ناصالح به مجلس شورای اسلامی یا مجلس خبرگان رهبری راه  پیدا کنند یا اینکه افراد صالح از این دو عرصه حساس دفع شوند.

 

7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها