حجت‌الاسلام سالک در گفتگو با بسیج:

درخواست آزمون خصوصی خبرگان زیاده خواهی است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به انتظار برخی چهره ها مبنی بر گرفتن آزمون جداگانه خبرگان رهبری درشرایط ویژه از آنها، گفت: اینکه تقاضای ویژه غیر قانونی بکنند این یک نوع تبعیض و زیاده خواهی است.
کد خبر: ۸۶۱۶۶۸۰
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
حجت‌الاسلام احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج  با اشاره به انتظار برخی چهره ها مبنی بر گرفتن آزمون جداگانه خبرگان رهبری درشرایط  ویژه از آنها، تصریح کرد: اینکه تقاضای ویژه غیر قانونی بکنند این یک نوع تبعیض و زیاده خواهی است.

سالک ادامه داد: اگر در خودشان قدرت علمی می دیدند درخواست جلسه آزمون خصوصی و ویژه نبود و مثل 400 نفر دیگر در آزمون شرکت می کردند.

وی افزود: درخواست یک چنین موضوعی به این شکل درصورتی که وجود داشته باشد، یک درخواست خلاف ضوابط قانونی است و صحیح نیست و اگر کسی در آزمون کتبی حاضر نشد این دلیل بر انصراف اوست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس بیان کرد: اگر تمام افراد و به ویژه مدافعان خط امام خمینی(ره) خودشان را با قانون تطبیق دهند مشکلی در مسیر انتخابات چه در خبرگان و چه مجلس شورای اسلامی پیش نخواهد آمد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: موضوع مهم در این راستا اجرای قانون است و امتحان کتبی با حضور فقهای محترم شورای نگهبان است و بعد از اینکه در آزمون کتبی توفیقی پیدا کردند در مصاحبه شفاهی نیز شرکت خواهند کرد و اگر احراز صلاحیت شدند امکان حضور در صحنه رقابت خبرگان رهبری را پیدا می کنند.

سالک در خاتمه خاطرنشان کرد: شورای نگهبان نیز باید براساس فرمایشات دیروز مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور، به صورت قاطع و شجاعانه و بدون هیچ گونه رودربایستی برخورد کنند، همچنانکه در گذشته نیز تا به امروزخوب عمل کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار