مدیر توسعه،کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

34 هزار بیکار در استان زنجان

در سالی که گذشت 37 هزار بیکار در استان وجود داشت که بر طبق آمارهای موجود از تعداد این افراد در سال جاری کاسته شده است.
کد خبر: ۸۶۱۶۳۱۷
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر توسعه،کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در سالی که گذشت 37 هزار بیکار در استان وجود داشت که بر طبق آمارهای موجود از تعداد این افراد در سال جاری کاسته شده است.

محمدرضا یوسفی افزود: وی عنوان کرد: طبق آمارهای سازمان تامین اجتماعی استان زنجان 6000 بیمه شده جدید در سال جاری به ثبت رسیده‌اند و این بدان معناست که 6000 فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شده است.

یوسفی سپس آمار بیکاران استان زنجان را نسبت به استان‌های دیگر مثبت ارزیابی کرده و ادامه داد: وضعیت تعداد بیکاران در استان نسبت به استان‌های دیگر از جمله لرستان و خوزستان بهتر است.

مدیر توسعه،کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: به تازگی کارگروهی با عنوان رفع موانع تولید که دبرخانه آن را سازمان صنعت، معدن و تجارت بر عهده دارد، تشکیل شده است. هدف از تشکیل این کارگروه رفع موانع تولید در استان و شناسایی مشکلات است. البته این کارگروه به تازگی تشکیل شده است و برای اجرایی شدن برنامه‌ها و اعلام تصمصمات نیاز به گذر زمان داریم.

یوسفی افزود: با تغییر نام کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری به کارگروه تخصصی اشتغال سعی شده برنامه‌ها تنها در بعد اشتغال تدوین شود.

وی به منابع محدود در کارگروه اشتغال در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: منابع مالی ما در این رابطه محدود بود تا جایی که از سال 88 به بعد هیچ اعتباری ابلاغ نشد و تا سال 92 از محل اعتبارات سال 88 تسهیلات به افراد متقاضی پرداخت می‌شد. همین مساله موجب شد تا از بازدهی بنگاه‌های زود بازده اقتصادی کاسته شود.

یوسفی اظهار داشت: سال گذشته اعتباری برای مشاغل خانگی ارائه شد، اما به دلیل نرخ بالای وام یعنی 24 درصد افراد در این خصوص استقبال کمتری از خود نشان دادند و ما تنها توانستیم 20 درصد از افراد فعال را در این حوزه جذب کنیم

ارسال نظرات