امام جمعه بخش مرکزی یزد:

عربستان از شکنجه شیعیان دست بردارد

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه عربستان به عنوان دست نشانده آمریکا و رژیم جعلی و غاصب اسرائیل، به جنگ علنی با شیعیان می‌پردازد، گفت: به پادشاهان بی‌کفایت عربستان توصیه می‌کنیم که از شکنجه شیعیان بی‌گناه دست بردارند.
کد خبر: ۸۶۱۶۲۷۳
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت‌الاسلام سید محمدکاظم مدرسی با محکوم کردن جنایت عربستان در به شهادت رساندن آیت‌الله النمر اظهار داشت: قانون برای همه یکسان است در حالی که عربستان این برابری را نادیده می‌گیرد و به کشتار شیعیان می‌پردازد و برای آنها هیچ حق و حقوقی قائل نمی‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر 20 درصد از مردم عربستان شیعه هستند اما به دلیل ظلم و بی‌کفایتی پادشاهان عربستان، از حقوق حقه خود محروم شده‌اند و این ظلم سالهاست که بر شیعیان عربستان در مناطق مختلف این کشور روا شده است.

مدرسی تصریح کرد: افرادی نظیر آیت‌الله النمر به همین ظلم‌ها و بی‌عدالتی‌ها انتقاد داشتند و در سخنرانی‌های خود خواستار احقاق حقوق شیعیان بودند اما پادشاهان عربستان این حق‌طلبی را برنتافتند و اقدام به دستگیری و سپس شهادت آیت‌الله النمر کردند.

نایب رئیس شورای اداری حوزه علمیه یزد با برشمردن دیگر حقوق شیعیان در کشور عربستان با توجه به اینکه 20 درصد جمعیت این کشور را شیعیان تشکیل می‌دهند، بیان کرد: شهادت آیت‌الله النمر به خاطر اعتراض به این بی‌عدالتی‌ها در حالی اتفاق افتاد که آمریکایی‌ها به عنوان افرادی که به عربستان خط می‌دهند، مدام دم از آزادی اندیشه و بیان می‌زنند.

مدرسی تصریح کرد: به شهادت رساندن آیت‌الله النمر و شیخ زکزاکی نشان از عمق جنایات آل سعود و ارزش قائل نشدن آمریکایی‌ها برای حقوق مسلمانان در سراسر دنیا دارد.

امام جمعه محمدآباد یزد تاکید کرد: عربستان در واقع یکی از ایالت‌های آمریکاست و این ایالت آمریکا در حالی دست به کشتار آیت‌الله النمر زده که فریاد حقوق بشر آمریکایی‌ها گوش فلک را کر کرده است.

وی تصریح کرد: می‌دانیم که این اتفاقات زیر نظر آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی اتفاق افتاده و به عربستان توصیه می‌کنیم که دست از این اقدامات خود بردارد و اینگونه حقوق شیعیان را پایمال نکند.

فارس/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار