خبرهای داغ:
سخنگوی فراکسیون بیداری اسلامی مجلس در گفت‌و‎گو با بسیج:

اعتراضات مردمی منتج به تغییر آل سعود می‌شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ابعاد مختلف بی کفایتی و کم تحملی حکام عربستان در روزهای آینده برای افکارعمومی در داخل و خارج از عربستان وضوح بیشتری خواهدیافت و اعتراضات گسترده مردمی منتهی به تغییر حکومت درعربستان سعودی و برخی از کشورهای دیگر خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۱۵۳۶۵
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
عباس مقتدایی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج نظر به اعدام شیخ باقر النمر روحانی برجسته شیعی عربستان، تصریح کرد: نوع رفتارعربستان سعودی در ماه‌های اخیر بویژه پس از تغییر و تحولات دولتی در آن کشور نشان می دهد که خلق و خوی عرب جاهلیت در حکام امروزعربستان باردیگر بروز وظهور پیدا کرده است.

مقتدایی افزود: زنده به گور کردن دوران جاهلیت امروز با سبک و روش بمباران خانه های افراد بی پناه  باردیگر انجام شده و کودکان، زنان  و افراد بی پناه یمن تحت تاثیر خوی وحشی گری حکام عربستان قرار گرفته اند.

وی گفت: چنین دولتی به سرعت جایگاه ایجاد تفرقه و خشونت در بین کشورهای اسلامی را به عنوان یک وظیفه از سوی نظام سلطه برعهده گرفته است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه عنوان کرد: رفتارهای امروز عربستان سعودی و حکام آن نشان می دهد اگر روزگاری مدعی ظاهری سردمداری جهان اسلام بودند؛ امروزهیچ بخشی از افکارعمومی جهان اسلام نمی پذیرد که اینها بتوانند بر امت اسلامی و رویکردهای اسلامی رهبری کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: نفرتی که امروز درافکارعمومی مردمان مسلمان از حکام و دولت عربستان ایجاد شده است درطول سالها و دهه های گذشته هیچ گاه تا به این حد سابقه نداشته که به بالاترین حد نفرت در افکار عمومی برسد، لذا کشورهای مسلمان باید تلاش کنند تا این خوی درندگی حکام عربستان به عنوان یک خوی وحشی گری شناخته شود نه به عنوان یک رسم و روش و یا مرامی که یک دولت مسلمان دارد.

سخنگوی فراکسیون بیداری اسلامی تاکید کرد: ابعاد مختلف بی کفایتی و کم تحملی حکام عربستان در روزهای آینده برای افکارعمومی در داخل و خارج از عربستان وضوح بیشتری خواهدیافت و اعتراضات گسترده مردمی منتهی به تغییر حکومت درعربستان سعودی و برخی از کشورهای دیگر خواهد شد و روند بیداری اسلامی در اثر جنایتهای عربستان سعودی و جنایتهای امریکا، ماههای آینده شدت خواهد گرفت.

مقتدایی در خاتمه خاطرنشان کرد: فراکسیون بیداری اسلامی مجلس شورای اسلامی هم ضمن محکوم کردن این جنایت از مسئولان وزارت خارجه خواسته است تا تدابیر موثری برای جلوگیری از اقدامات مشابه انجام دهد و در راستای حفظ و حراست از منافع کشورهای مسلمان و علمای اسلامی اقدامی عملی انجام دهند.   
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار