مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان عنوان کرد؛

جمع آوری خاطرات و مستندات آثار دفاع مقدس در استان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان جمع‌آوری خاطرات و مستندات با موضوعات محتوایی دفاع مقدس را از برنامه‌های شاخص بنیاد برشمرد و گفت: چاپ و نشر این آثار با موضوعات محتوایی در استان، حداقل به 30 جلد کتاب در سال خواهد رسید.
کد خبر: ۸۶۱۵۳۲۸
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمدرضا شرف‌بیانی شنبه‌‌شب در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: براساس مصوبه مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل این شورا هفت کمیته شامل کمیته آموزش و پ‍ژوهش و اسناد دفاع مقدس، کمیته هنری، نمایش و ادبیات دفاع مقدس، کمیته فرهنگی، اجتماعی و رسانه، کمیته مراکز فرهنگی و یادمان‌های دفاع مقدس، کمیته راهیان نور، کمیته زنان و کمیته امور پیشکسوتان و تشکل‌های مردمی در استان تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: این کمیته‌ها با ارائه نظرات و طرح‌های علمی و فرهنگی در حوزه دفاع مقدس با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های استان تعامل داشته و برنامه‌های خود را به شورا ارائه می‌دهند.

وی افزود: شورای هماهنگی یاد شده به منظور ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و آسیب‌شناسی در حوزه حفظ آثار، احصای مستندات ارزشی و تاریخی تشکیل شده است و دارای 24 نفر عضو از ادارات فرهنگی استان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به برنامه‌های شاخص و راهبردی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پرداخت و گفت: جمع‌آوری و تدوین تاریخ شفاهی استان در دفاع مقدس، برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت در ادارات در خصوص آشنایی با مبانی دفاع مقدس و تشکیل مجامع پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت از جمله این برنامه‌هاست.

شرف‌بیانی همچنین چاپ و نشر آثار دفاع مقدس با جمع‌آوری خاطرات و مستندات با موضوعات محتوایی دفاع مقدس و پیگیری احداث یادمان شهدای گمنام در شهرها و بخشهای استان به منظور بازدید کاروان راهیان نور را از دیگر برنامه‌های شاخص بنیاد برشمرد

شرف‌بیانی با اشاره به پیگیری مناسبت های دفاع مقدس در استان کردستان، اظهار کرد: چاپ و نشر آثار دفاع مقدس و جمع آوری خاطرات و مستندات با موضوعات محتوایی در استان، حداقل به 30 جلد کتاب در سال خواهد رسید.

وی افزود: تدوین وقایع تاریخ دفاع مقدس کردستان، تدوین دانشنامه دفاع مقدس و پیگیری احداث باغ موزه دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های شاخص و راهبردی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان است که باید توسط اعضای شورا به وی‍ژه کمیته‌های هفت‌گانه به آن پرداخته شود.

ارسال نظرات